• Här och nu

    Blir inte av med lössen

    Har använt Paranix, då det är snabbverkande, man kan använda det förebyggande o så har ena sonen autism o hatar beröring av håret. Har ett barn till o vi har hittat löss på oss alla. Inte många; på lille sonen bara 2. Alla var behandlade till igår morse. Efter 2 dygn hittade jag en enda lus på mig själv o blev tokig. Har tvättat o städat överallt, torkat soffan varje gång jag satt mig där. Har haft löss några ggr, så det beror inte på okunnighet. Barnen har inte haft fler. Behandlade mig själv igår kväll igen o har inte hittat fler. Men om vi hittar fler bryter jag ihop. Är pedagog o skäms inte för lössen, men tycker de är äckliga, medlet är dyrt, det blir stopp i sprayen till medlet, det tar enorm tid att tvätta allt om o om igen o sonen med autism vrålar, så fort man ska luskamma. Hjälp mig!

  • Svar på tråden Blir inte av med lössen
  • Farmaceuten

    Hej,
    jag förstår att det blir jobbigt med alla behandlingar, men du behöver ju inte sannera hela hemmet varje gång, lössen dör eller bli fortplantningsodugliga när de lämnar kroppsvärmen, så det viktigaste är behandlingarna i håret samt den regelbundna kamningen, De sprids bara genom direktkontakt från kropp till kropp.

    Hälsningar Farmaceuten

Svar på tråden Blir inte av med lössen