Jag hade ungefär samma oro som du, speciellt efter att ha läst om biverkningar. Men nu har jag ätit i tre månader och har äntligen hittat mitt gamla jag, helt underbart jag njuter varje dag. Samtidigt är det läskigt att man kan bli så av piller. Jag går samtidigt KBT och det gör mig tryggare att jag kommer kunna sluta med tabletterna en dag utan att rasa tillbaka i samma skit.
Jag mådde lite illa i början och kände mig lite darrig men efter en vecka märkte jag inget. Har eventuellt lite ökad aptit men jag försöker vara sträng med mig där för fler kilon behövs inte. EN stor bieffekt eller bonus om man så vill är en enormt ökad sexlust, men jag har förstått att det kan bli motsatt också. Jag går inte och fnissar åt allt utan blir ledsen och arg som en normal människa, det är skönt att känna.
JAG älskar mina tabletter men längtar till den dag jag kan känna såhär utan dem. Läkaren tror på ung ett års behandling om allt fortsätter i den riktning jag nu påbörjat.
Hoppas du får samma effekt av dem och förvänta dig inte mirakel från en dag till en annan, det tar lite tid men helt plötsligt efter några veckor känns livet helt plötsligt greppbart och meningsfullt igen... man orkar kämpa mer då =)