• ELM A

pampers easy up eller libero up & go?

Köpte easy up till min son som är 20 månader snart. Tycker det börjar bli smidigt med såna nu när det är ap-tråkigt att ligga på skötbordet.
    Nu är ju inte min son en av dom som tillhör gruppen "smala" barn ;) .. Men vilket skit..
    Blöjorna måste ju vara skräddarsydda till barn med minirumpor..?! Dom går ju knappt utanför skinkorna? :)

Hur är liberos? Likadana eller bredare..? Någon som vet?

• Svar på tråden pampers easy up eller libero up & go?
  • MammaÄrJag

Vet inte , men min personliga åsikt är up and go..

Amelia 2006-08-24. BF 2010-11-17
  • versus

Vet...tror jag...vi körde pampers tills våran buddhaboy skulle testa easy. Funkade INTE-knöliga och stela-dålig passform. Kör nu med liberos och de är mycket tunnare och smidigare i passformen. Har dock ofta gått upp ett snäpp på storleken och tittat mycket på storlekarnas viktspann. Hade libero 5, tror jag vid 1,5 år och sedan 6:an.

Testa köp ett paket 6:an, tror de kommer att funka greatGlad!!!

• Veliga Mamman

Jag har använt Liberos up and go  och köpte häromdagen pampers up and go (eller vad de kallas) för jag tänkte att de är väl ganska lika men icke!

Pmpers är som du säger väldigt smala och jag tycker de är svåra att få på, Liberos blöjor är större och Mycket lättare att få på, de är mer som ett par underbyxor/kalsonger.

Jag kommer aldrig mer köpa Pampers up and go blöjor, jag svär varje gång Skrikandes

Jag tycker du ska prova Liberos! Jag tror inte du blir besviken...

• gullehjärtat

Vi gillar inte heller pampers eftersom dom är så små över rumpan. Liberos är mycket bättre :) "Sitter åt" bättre också...

• Sarah84

Liberos är betydligt bredare. Åampers är till för smala barn utan rumpa, vi har inte kunnat ha pampers på någon av barnen.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • The Bumblebee
    ELM A skrev 2010-08-15 17:33:18 följande:
    Köpte easy up till min son som är 20 månader snart. Tycker det börjar bli smidigt med såna nu när det är ap-tråkigt att ligga på skötbordet.
    Nu är ju inte min son en av dom som tillhör gruppen "smala" barn ;) .. Men vilket skit..
    Blöjorna måste ju vara skräddarsydda till barn med minirumpor..?! Dom går ju knappt utanför skinkorna? :)

Hur är liberos? Likadana eller bredare..? Någon som vet?
    Jag har aldrig fattat hur bebisen ska vara formad för att den blöjan ska sitta bra. Mina tre barn har sett olika ut i "hullet", men inte ens min lilla dotter (nu 11 mån och 8½ kg)) kan ha den mista storleken på Easy Up utan att den skär in i rumpan på henne.

Vi kör på Libero och är helnöjda.
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥Elmer♥Lovis♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Sarah84

Pampers blöjorna passar väldigt bra till dockorna annars har jag märkt =)

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Veliga Mamman
    Sarah84 skrev 2010-08-15 23:52:14 följande:
    Pampers blöjorna passar väldigt bra till dockorna annars har jag märkt =)
    Ja de e perfekt Dottern köper dem istället för dem i leksaksaffären, mycket billigare
  • mapo51

Vår son är tvärtom, han har aldrig kunnat ha Libero varken när han var buddalik eller nu när han är smalare, de läcker nästan direkt. Det är som om han inte har något blöja på sig alls.

Vi har använt Pampers eller Huggies som har fungerat mycket bättre.

Svar på tråden pampers easy up eller libero up & go?