Hur långt förspel har ni?
Precis som rubriken lyder, hur långt förspel har ni innan ni börjar själva akten, alltså innan ni börjar ha sex? och vad brukar ni göra då? Tacksam för alla svar!
Precis som rubriken lyder, hur långt förspel har ni innan ni börjar själva akten, alltså innan ni börjar ha sex? och vad brukar ni göra då? Tacksam för alla svar!
Vad är förspel och vad är sex? Är det någon skillnad?
Om du menar penetration som sex samt smek och oralt som förspel så har vi ibland endast förspel i flera timmar och ibland endast sex utan "förspel"...
Ibland har vi i så fall sex först och förspel sen... kanske säger man efterspel då?
Hela vårt förhållande är ett rent förspel med sex som förrätt =)
Ibland är hela sexet ett långt "förspel" och ibland har vi inte något "förspel" utan bara penetration och ibland båda två. Men jag tolkar inte kyssar och smek som förspel utan som sex också. Allt är ju sex sen vad man gör är upp till var och en.
Oj! Om man ser penetration som sexakt, så får jag nog fundera lite... Det är nämligen långt ifrån alltid som penetration är sexakten för oss. Det är mycket annat istället som vi också kallar sex. Men om man ska se kyssar och smek som förspel och penetration som sexakt, så tror jag en halvtimma brukar bli förspel och en halvtimma av sexakt. Men som sagt; vi gör absolut inte så varje gång. Vi smeker varandra till orgasm utan penetration, vi har oralsex och vi gör mycket annat mysigt utan att ha penetration överhuvudtaget,
Oj vilka svar! Här är det inte mkt till förspel, lite pill på mig som jag oftast får göra själv, ibland lite oralsex från bådas håll, 5 minuter kanske. Men så har vi oxå 2 små barn som alltid verkar vakna så fort vi kör igång.
kanske uttryckte mig dåligt, med förspel menar jag hångla, smeka osv. innan man för in penisen i slidan :P så menade jag
för långt !!!
förspelet innehåller, kyssar, smek osv, men som sagt på tok för långt enligt mig.
blir upphetsad men hinner bli avtänd innan vi kommer till skott.
Vi gör olika! Ibland kör vi bara igång! Beror på hur långt imellan gångerna de gått!
Men oftast har vi förpel på ca 2 timmar och sex i 1 timme!
Och det är allt ifrån djupa kyssar i soffan, som sen leder oss in i duschen där vi grovhånglar o smekar varann o sen nån gång fumlar vi ut där ifrån och bort till sängen där vi har lite oralsex och mer kyssar o smek och sen är det fram med leksakerna o leker lite med dom.. O sen har vi sex!
Ja igår hade jag och min pojkvän förspel i ca 5 timmar, bara kyssar och smek. Men det var inte samlag eller orgasm. Tillhör väl inte i kategorin sex då kanske men för mig gör det på sätt å vis det ändå!!
Förspel? Sånt trams. Nej, jag daskar till kärringen i röven och säger att "nu får du slänga av palterna, för du blir det åka av, jävla luder!". Fast då får han en örfil så blir hon sur och tvingar mig att sova på soffan.