• JWN

Vill tipsa om....

ett naturpreparat som har hjälp mig att hålla min blodsocker nivå i balans.
    Det hjälpte även till att gå ner i vikt, hålla mitt blodtryck i balans (tillsammans med andra kosttillskot),
    den svullna övermagen försvann.

Det carobextrat och finns att få tag på välsorterade hälsokostaffärer, återförsäljare av helhetshälsan och jag har hittat det ganska billigt på bodystore.se (dock hög frakt, så bor man inte i närheten av deras lager kanske det inte lönar sig).

• Svar på tråden Vill tipsa om....
  • Yrja M

Det låter ju jättebra. Vet du vad det innehåller och hur det fungerar?

• JWN

Den innehåller ett ämne från ett bär, tror det är gojibär och det hjälper till att stabilisera blodsockernivån...

Yrja M skrev 2010-08-18 09:13:34 följande:
    Det låter ju jättebra. Vet du vad det innehåller och hur det fungerar?

• LiselottePCOS

GOOGLADE: Carobextrakt 90 kapslar
    Innehåller:    Johnnesbrödfrukt    aktivt ämne  d-chiro-inositol

Inositol har jag hört är ett B- vitamin som  kvinnor i Italien kan få på recept för att få ÄL om de har PCOS. de ska då ta  stora doser  dagligen. Skrev om det i min blogg förra året på hösten om jag minns rätt.

• LiselottePCOS

Hittade en äldre länk från 2008, " här"  på FL om detta.

• Tvillingar11

Intressant! Någon som har erfarenhet av att det har fungerat?

Det kanske inte skadar att testa. Men många gånger vågar man ej ta naturläkemedel samtidigt som man får annan behandling. Själv är jag orolig för att det ska slå ut effekten av andra behandlingar.

• JWN

Jag har ätit det och är jättenöjd, märkte en förbättring i sockersuget.....och märkte även att min "sockermage" som började under brösten minskade i omfång, det var det måttet som gick upp först när jag nu slutade i samband med graviditeten eftersom det inte finns några studier om det påverkar fostret...

Jag blev piggare och upplevde också att viktminskningen hade hjälp av detta.

• Tvillingar11
    JWN skrev 2010-08-22 18:18:47 följande:
    Jag har ätit det och är jättenöjd, märkte en förbättring i sockersuget.....och märkte även att min "sockermage" som började under brösten minskade i omfång, det var det måttet som gick upp först när jag nu slutade i samband med graviditeten eftersom det inte finns några studier om det påverkar fostret...

Jag blev piggare och upplevde också att viktminskningen hade hjälp av detta.
    Jag blev nyfiken på det Liselott skrev om att man ger det till kvinnor i Italien som har pcos för att ge ägglossning.

har du pco? och gav tabletterna dig ägglossning?
  • JWN
    Tvillingar11 skrev 2010-08-22 19:13:52 följande:
    Jag blev nyfiken på det Liselott skrev om att man ger det till kvinnor i Italien som har pcos för att ge ägglossning.

har du pco? och gav tabletterna dig ägglossning?
    Japp, PCOS, diagons dec07. Efter min graviditet -09 gick jag till min kinesiolog under hösten -09 och hon
    pratade om detta tilkost så i mars-10 köpte jag en burk. Hade då haft mens sedan dec -09 så jag har svårt att säga om det gav mig ÄL på så sätt men jag känner att det har hjälp mig med viktnedgången, och framförallt det som sitter runt midjan.
    Men jag är helt övertygad om att det har hjälp till....
Svar på tråden Vill tipsa om....