allt och lite till skrev 2010-08-16 14:49:15 följande:
nej urs jag vill inte ha gammalt eller begagnat! bläää jag har aldrig haft det och vill inte ha det heller även om jag inte är bortskämd och har aldrig varit så hatar jag bara gammal stil urs....
Det var nästan som jag nu trodde det var en sandlådetråd. Men uppenbarligen inte. Men kom ner på jorden, har man inte råd, så har man inte.
Men visst, ifall du vill leva på marginalen genom att inte anpassa mun efter matsäck, så är det ditt val. Förhoppningvis har finansinstituten en bra koll, så de inte ger kredit, så slipper du bekymret med ekonomin i framtiden.
Du skrev att du inte klarade av att spara pengar, då klarar du inte av att ha ytterligare saker på kredit. Så är det bara. Det finns inget skäl att sätta sig på pottkanten ekonomiskt genom att vara osmart och förköpa sig på prylar. för min del tycker jag att 144000 är en ganska låg inkomst för att ta "vilka lån som helst".
Det är trist att du föraktar begagnat, men många med bättre inkomst än vad du har anser att det ofta är smarta val att just handla begagnat.