• Anonym (nytt jobb?)

lön för vd-assistent?

Imorrn ska jag på intervju för jobb som VD-assistent. Har inte haft så'n tjänst tidigare och har lite svårt att placera lönekategori, har kollat via fackets information/lönestatistik men där finns endast "Assistent" och jag tror att en VD-assistent kan ligga något högre. Någon som jobbar som det och kan berätta, gärna vilken bransch det är också?

• Svar på tråden lön för vd-assistent?
  • Anonym (Miti)
    Anonym (nytt jobb?) skrev 2010-08-15 21:35:41 följande:
    Imorrn ska jag på intervju för jobb som VD-assistent. Har inte haft så'n tjänst tidigare och har lite svårt att placera lönekategori, har kollat via fackets information/lönestatistik men där finns endast "Assistent" och jag tror att en VD-assistent kan ligga något högre. Någon som jobbar som det och kan berätta, gärna vilken bransch det är också?
    Hej, vad synd att jag såg ditt mejl just nu, men hoppas att du får nytta av detta iaf. om du kommer att jobba på ett kommunalt bolag eller liknande så finns det ett fackförbund som heter SKTF- de når du på 0771- 44 00 00, de har mer specifik info kring vad du ska ha i lön. Om det är inom privat verksamhet så kan du med fördel vända dig till fackförbundet Unionen på telefon 0770-870 870...Lycka till!
Svar på tråden lön för vd-assistent?