• Annika­1978
    Äldre 16 Aug 00:46
    5893 visningar
    4 svar
    4
    5893

    Mitt barn vill inte leka med andra barn

    Min treåring vill inte leka med andra barn. Inte ens dem hon känner väl. Hon är väldigt försiktig och backar alltid om någon annan kommer för nära. Hon har gjort framsteg under semestern. Vii har hittat på så mycket vi bara har kunnat för att hon ska bli mer trygg med att vara med andra barn. Men det är såå otroligt långt kvar att gå! Jag känner mig frustrerad och ledsen.

    De andra barnen i hennes dagisgrupp leker allt mer tillsammans och vill ibland ha med henne men hon blir nästan panikslagen. Stax innan sommaruppehållet så kom tre tjejer och mötte oss ute i kapprummet. De kom körande med sina vagnar och ville hälsa på min flicka men hon blev rädd och klamrade sig fast vid mig. Det var som en kniv i hjärtat. Jag började gråta så fort jag kom utanför dörren.

    Imorgon ska hon tillbaka till dagis och jag fasar för det. Hon vill inte gå dit. Vi har pratat med personalen om det vid flera tillfällen förut. Men det känns inte som att de gör så mycket åt situationen. Ska prata med dem igen imorgon.

    Känner mig så maktlös. Vad gör jag om hon inte ändrar sig och vill vara med de andra? Tänk om de har tröttnar och inte vill ha med henne. Min största rädsla är att hon ska förbli utanför. ENSAM.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 08:21
    Vi har tyvärr inte tillgång till någon barnmamma. Finns igen sådan i våran kommun. Hade förmodligen annars varit ett bättre alternativ.

  • Svar på tråden Mitt barn vill inte leka med andra barn
  • JanaLi­iN
    Äldre 16 Aug 04:12
    #1

    Hon kanske inte ska gå på dagis, det passar inte alla. Kanske en liten grupp hos en dagmamma skulle passa henne bättre?

  • Annika­1978
    Äldre 16 Aug 08:22
    #2

    Vi har tyvärr inte tillgång till någon barnmamma. Finns igen sådan i våran kommun. Hade förmodligen annars varit ett bättre alternativ.

  • Annika­1978
    Äldre 16 Aug 08:24
    #3

    Dagmamma ska det vara Glad inte barnmamma

  • schmit­ty
    Äldre 8 Sep 17:07
    #4

    Förskök att gå med henne till någon slags idrottsgrupp...! Det funkar alltid!

Svar på tråden Mitt barn vill inte leka med andra barn