Någon som har bra tips och 1-års tårta till pojke, tack!!!
Min lille kille fyller snart 1 år! Skulle bli jätteglad för tips på 1-årstårta!!! Gärna recept eller kanske t o m en bild!!
Tack på förhand!
Min lille kille fyller snart 1 år! Skulle bli jätteglad för tips på 1-årstårta!!! Gärna recept eller kanske t o m en bild!!
Tack på förhand!
Bild finns i galleriet. Det är en liten gräddtårta i mindre format fylld med grädde jordgubbar och banan. Garnerad med jordgubbar och grädde med karamellfärg.
När min dotter fyllde 1 så gjorde jag en etta. Bakade två avlånga sockerkakor som pusslades ihop till en etta och fylldes med det som vi gillar (marsankräm och chokladpudding).
SEdan färgade jag grädden i olika färger och spritsade på.
Har tyvärr ingen bild.....
Gärna fler tips tack!!
Jag undrar hur ni firar, med släkten eller med andra 1-åringar, typ barnkalas?
Ett tåg med vagnar
Baka flera rulltårtsbottnar och skär ut rektanglar. Lägg ihop dessa 3 och 3 med favoritfyllning. Gör en förarhytt på loket med hjälp av en delad rektangel som läggs dubbel. Lägg loket + vagnarna efter varandra på en bricka. Färga vispad grädde tex grön med karamellfärg och bred på. Dekorera med lakritshjul och annat godis som passar som dekoration.
Kanske kan vagnarna vara lastade med ett ett-årsljus.
Tack AnnikaCM!
Sonja34: Vi ska bara fira med släkten. Tycker att han är för liten för barnkalas. Barnkalas kommer vi att ha när han blir lite äldre och mer förstår att det är hans egna dag osv. Hur tänker du?
GÄRNA FLER TIPS!
Det finns en bild på 1-års-tårta i mitt galleri också. Vi tyckte det kändes onödigt att göra nåt avancerat eftersom han är så liten, så vi gjorde en vanlig gräddtårta med hans favoritfrukter på. Han älskade frukterna och tyckte att det var mkt kul att kleta grädde
Min lille kille gillar fotbollar så jag gjorde ett fotbollsplans-tårta när han fyllde 1. Jag gjorde även en bilbanetårta. Bilder finns i mitt galleri.
Jag har bara gjort glassbomber när min son fyllt ett och två. Tycker att han varit för liten än så länge för att uppskatta en avancerad tårta. Men nästa gång kanske Vi har haft både "barnkalas" och släktkalas när han har fyllt. Men det är väl mest för att vi har vänner med barn i samma åldrar så vi har bjudit in tre familjer med sina barn och haft lite födelsedagskalas. Vi gjorde förresten en vanlig tårta till det ena kalaset i år och då fick jakob själv garnera med godis. Väldigt originell och rolig tårta
Fler tips??
Har tre bilder på tårtor inne på mitt galleri.
En är fylls med hasselnöts kräm och vanilj
En är med hallonsylt och vaniljkräm och en med Nutella och mosade hallon