• Icnivad

Silverfiskar! Hjälp!

*hum* Funderar lite om man skulle lagt in tråden under "husdjur" i stället.

Nu är det 3:e gången som jag hittar en silverfisk "infångad" i ett mått i en låda i köket.
    Och jag har TOTAL insektsfobi.
    Hur ska jag göra för att bli av med dessa äckliga djur från mina kökslådor!???
    Något tips???

Har hört att de gillar fuktiga ställen. Men, mina lådor är ju torra!! (vad jag tycker!)
    Torkar alltid disken NOGA innan jag lägger in den i skåp och lådor.

Hjälp mig! jag vill inte ha kvar dom där vidriga krypen!

• Svar på tråden Silverfiskar! Hjälp!
  • Pappa G

Nu på sensommaren är luftfuktigheten väldigt hög, i synnerhet när det regnar mycket.
    Silverfiskarna trivs när det är hög luftfuktighet.
    Har ni möjlighet så skaffa en avfuktare som kan hjälpa till att sänka nivån.

• Icnivad
    Pappa G skrev 2010-08-16 10:04:36 följande:
    Nu på sensommaren är luftfuktigheten väldigt hög, i synnerhet när det regnar mycket.
    Silverfiskarna trivs när det är hög luftfuktighet.
    Har ni möjlighet så skaffa en avfuktare som kan hjälpa till att sänka nivån.

Ingen aning. Vi bor i hyresrätt, och jag har ingen aning om vad en sån är, eller hur man skaffar en.
    Fungerar det kanske om man lägger in sånna där "antifuktpåsar" som man kan få i skor eller väskor när man köper dom?

• Pappa G

Bor ni i hyresrätt så ring och påtala problemet för fastighetsägaren.

En avfuktare "torkar" luften. Säljs på stor- och byggmarknader m.fl. från runt tusenlappen..

Du kan ju alltid testa en sådan "antifuktpåse", men de har ju så liten effekt..

• Mammelutten

Googla på "silverfisk", så finns det olika sajter som säljer medel som ska hjälpa mot bl a silverfiskar.

··?·?♥ Älskar min lilla familj ♥?·?··
  • Annakonda

Bor du i hyresrätt kan du alltid höra med din hyresvärd vilket saneringsbolag ni har avtal med . Vill du ha ett ekologiskt alternativ som fungerar kan jag varmt rekommendera rödceder som ett bra alternativ (www.rodceder.se) / Lycka till

Svar på tråden Silverfiskar! Hjälp!