• våranstjärna

behöver tips på att få bort vårtor...

hej
    min son på 4 år, fick en vårta på sin tumme för snart 2 år sedan!

jag kontaktade BVC som rådde mej att avvakta tills den rammlade av.
    men det har den inte gjort, istället har det kommit 2 st till.

vi har försköt med vårtmedel man penslar på & sedan slibar på, utan effekt.
    nu det sista har vi prövat att frysa dom med wartner, men det har heller inte funkat.

vad tusan gör man?

kan tillägga att han tillhör den rädda typen så vi får göra detta när han sover annars blir han tokig.
    så därför är det ingen ide att gå till VCT med honom för han skulle aldrig låta oss göra det i vaket tillstånd.

• Svar på tråden behöver tips på att få bort vårtor...
  • La Lola

Jag har tipset om ett plåster!
    Det ska jag testa på Almas envisa fotvårta.

Trans-ver-sal heter det.

Men det är från 6 år.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • La Lola

Min syrra testade iofs en annan grej på sina barn när e var små o det funkade!

Bananskal!
    Ta en bit, vänd insidan mot vårtan, sätt ett plåset över (eller hudtejp o upprepa tills våran är borta.

• La Lola
    Mom2006 skrev 2010-08-16 15:58:57 följande:
    Vårtfri heter ett medel som torkar ut vårtan, väldigt effektivt.. Vet inte om barn får använda det.

www.vartfri.se/
    "Kan VårtFri användas på yngre barn?

Ja, men kontakta först vår rådgivning före behandling på barn under 4 år. Använd bara lite VårtFri på barn, det fungerar ändå, överdosera aldrig på barn. Suger barnet på fingrarna kan man tvätta av fingrarna direkt efter behandling."

jopp, det går (infon från sidan det länkas till)

• Samuel B

Hej,

Det finns en bra lösning som vi rekommenderat till flera föräldrar och bekanta. 

Efter flera år av frustrerande, plågsamma, obehagliga, smärtsamma och fruktlösa behandlingar av sonens handvårtor hittade vi verruca. Nu efter 6 veckors behandling finns inga synliga märken kvar av en enda av de ca 12 vårtorna som han har haft på fingrar och i nagelband under mycket lång

Kort sagt, vi är så lyckliga över att eländet är över och att Verruca hjälpt oss att bli fria från vårtor är den bästa som hänt oss någonsing.

• Taurus

Min sambo hade en vårta för några år sen som han sa att han haft i flera år utan att få bort den, jag gav mig f-n på att den skulle bort, så jag luckrade upp den under vattenbad, så huden blev mjuk och gosig.. sen tog jag en pincett och skalpell och pillade bort skiten, sen på med vårtmedel.. sen samma visa varje dag och en vecka efter var den helt borta och inte synts till igen.

• Taurus
    Samuel B skrev 2010-08-31 14:27:58 följande:
    Inte roligt med ärr hela livet ut.
    vem sa nåt om ärr
Svar på tråden behöver tips på att få bort vårtor...