• Finmamma

ni som använder sprutor för att får ägglossning...hjälp

Mitt enda sätt att få äl är med hjälp av ngt läkemedel.

Nu har jag tagit 4 kurer pergotime fick äl 1 gång!!! får inte ökat dosen heller!

Nu ska jag till gyn på ons och tänkte böna och be om sprutor eftersom pergo e slut överallt.

Tror ni att jag kommr få sprutor?

Varför får ni sprutor och hur går det till? när får man äl? hur är riskerna för flerbörd? vilka är det negativa sidorna med sprutor? farligt på ngt sätt?

Jag vägrar vänta på att pergo kommer, verkar som att det inte blir iår överhuvudtaget..och dessutom verkar de inte funka som de ska på mig..

• Svar på tråden ni som använder sprutor för att får ägglossning...hjälp
  • tantgrön

Hej! jag tar puregon sprutor för att få ägglossning.

jag testade pergotime upp till trippeldos (jag fick ingen äl) innan dom tyckte att jag skulle pröva med sprutor.

det är lite fler kontroller när man tar sprutor än med pergotime och alla kliniker vill/kan inte ge sprutor.

varför får du inte öka dosen på pergo?

när man får ÄL är olika vanligen 7-14dagar står det i bipacksedeln, jag har som snabbast fått ÄL på sprutdag 17.

svårt att säga om du kommer att få sprutor, vad går du på för klinik?jag fick byta klinik till CVL när jag började med sprutor.

• HEH

Jag har tidigare ätit pergo, varannan mån. Enkelkur. Fick flertalet mf/ma¨, men tillslut m hjälp av fragmin fick jag behålla bebisen.

Nu försöker vi på en till, går inte själv. Fösökt ett år utan resultat. Sa att jag INTE ville ha pergo för att jag mår så otroligt dåligt av de samt efter alla mf/ma (om det är ihoppkopplat??)
    Fick då utskrivet GONAL-F (spruta) som jag ska ta snart, då mens börjar. Och sen om jag fattat rätt en annan spruta runt äl OVITRELLE.
    Jag ska ha telkontakt och mycket kontroller nu.

Vid pergo blev jag inte alls kollad?inga vul alls.

Svar på tråden ni som använder sprutor för att får ägglossning...hjälp