• watership down

nuk-flaska: ska den se ut så här?

jag köpte en NUK-flaska i veckan. problemet är att jag undrar om den är defekt eller om den ska se ut som den gör :) har försökt kolla på nätet men ingen stans har NUK lagt upp någon info om hur deras produkter är utformade :( i själva nappen är det ju en fingertoppstor ingröpning men i den ingröpningen är det en spricka liksom. ska det vara så? är den trasig eller har det något med antikolik att göra? nån som vet? har några mil till affären så åker inte gärna dit i onödan och får reda på att det ska vara ett hål där :P

• Svar på tråden nuk-flaska: ska den se ut så här?
  • Linda1976

Det är det som är hålet för ventilationen - det är ett kryss, trycker du på nappen så ser du. Det måste ju komma in luft nånstans när bebisen dricker. 

Ibland kleggar den igen och då får man trycka där, annars sugs nappen ihop och går ej att dricka ur. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • Linda1976
    watership down skrev 2010-08-16 16:14:50 följande:
    nä, det är inget kryss, bara ett streck. men det kanske är olika för olika storlekar?
    Ja, det kan det nog vara.  När jag tänker efter så är  det nog ett streck (=hål) och på vällingnappar för fullkorn är drickhålet ett kryss. japp, så är det!! 
  • watership down

okej, en ny fråga om samma flaska :)

det är som ett lock i nappen, ska den sitta i när de dricker eller är det bara vid förvaring? och åt vilket håll sitter det? tog ju ut det och nu minns jag inte...

• Linda1976

Ett vitt lock med ett litet "handtag" på ska bara vara på om du fraktar flaskan, eller blandar och ställer i kylskåpet. Så gjorde jag när dottern drack ersättning. Blandade dagens ransoner och ställde 6 flaskor i kylen. Perfekt.

Det vita locket ska sitta med handtaget uppåt, och sen skruvar du på ringen som vanligt.

Då ser du att det vita absolut inte kan sitta när ungen dricker, då kommer det ju inte ut nåt  

• watership down

tack, ja de tvar så vi trodde men var lite osäker. annars brukar det ju finnas med fånigt långa beskrivningar på vad som är vad och vilken del man stoppar in i bebis mun mm. men det kanske är amerikanska produkter. denna är ju tysk så de utgår från att folk fattar själva och att de inte blir stämda om folk gör fel :D

Svar på tråden nuk-flaska: ska den se ut så här?