• Birmatjejen

Ang. ägglossning - rätt eller fel?

Hej!

Jag har PCOS och ska göra insemination. Man åker ju till kliniken när testet visar ägglossning men min mamma sa då att när man har PCOS kan man ha ägglossning med ett omoget ägg som altså inte kan insemineras. Jag är lite skeptisk till detta och undrar om nån vet om det stämmer? Kan man få positiv på ägglossningstestet men sen är det inte ett moget ägg varje gång men kan vara ett omoget ägg och man därför först lyckas med inseminationen när det är ett moget ägg man har släppt? 

• Svar på tråden Ang. ägglossning - rätt eller fel?
  • LiselottePCOS

Har du frågat kliniken som du ska vända dig  till ?
    Om du har äL beror på hur dina cykler ser ut , är de regelbuna med max 3-4 dagars skillnad i längd och visar stickorna poss några dagar efter varandra  eller när som helst.

LH halten är ofta hög hela tiden vid PCOS. Får du medcin för att stimulera ägglossningen är situationen  annan , då har du trologen ägglossning när tetsten visar på det.Vet ej om det är anorlunda vid insimination. 

Bra att du får ta blodprov dag 21-23 med för att bekräfta Äl och eller göra ultraljud för att se att livmoderslemhinnan växer som den ska. specillt om du tar tabletter för att få äl.
    Vid samlag så kan testen ge utslag så sent ibland att en kvinna missar äL. Spermier lever 3-4 dygn och ägget är befruktningsdugligt 24 timmar.

Detta om LH står i bipckasedel till äl-test stickorna.

Svar på tråden Ang. ägglossning - rätt eller fel?