• Anonym (Anna)

Någon som har haft Ganglion??

Jag har en på min fot men har varit hos doktorn så han öppade och tog ut det... och vad jag har läst så får man det för något är "skadat" .. jag har ju ont i foten sen långt tillbaks...

så undra om ganglion kan komma tillbaks? ni som har haft har ni fått tillbaks det?? vanligt att få på händerna har ja läst...

/Anna

• Svar på tråden Någon som har haft Ganglion??
  • Anonym

Jag har haft det men opererat bort den. Den satt på ena fingret och har inte kommit tillbaka.

• Mini liten

Jag har en som kommer och går på min ena handled. En gång blev den så stor, och gjorde så ont, så jag fick ta bort den. Vad jag fick veta så ska det vara ledvätska som samlas och bildar en liten propp, tex vid överanstränging. Jag får alltid min om jag tex gjort mycke armhävningar, eller ramlat och tar emot mig med den handen.

Det var meningen att dom skulle "suga" ut vätskan, men hon som gjorde det tappade sprutan och tröck ut det som en finne i stället *ONT*

Det kan alltså mycke väl komma tillbaka, men behöver inte göra det. Jag har inte haft min på några år nu, men ibland gör det ont där, och det kan synas liiiite lite, men försvinner snabbt.

• smarties

Jag har haft det på min högra handled två gånger.
    Första gången masserade jag bort det själv, och andra gången fick jag operera.
    Tror det är på väg tillbaka igen, börjar kännas som det.
    Då ska jag be om op igen.

Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • Anonym (Anna)

aha..... ja där på min fot nu som läkaren tog hål på ganglion där är rent svullet men det känns som innan.. och ont har jag oxå när jag går.... undra om det finns mer?? så inte läkaren har fått ut allt???

jag får avvakta lite och se om de lägger sig annars får ja gå tillbaks till läkaren..

/Anna

• Anonym (Anna)

jaha då har bulan återkommit tillbaks på min fot.. alltså min ganglion har kommit tillbaks verkar ju så...
    Det var mer än 1 vecka sen läkaren tog hål på bulan och tryckte ut ledvätskan men nu är den likadan igen...

så undra vad som kommer hända nu?? Jag får ju kontakta läkaren igen och se vad han säger...

men kan man inte rönga foten och se?? eller det går ej att se??

/Anna

• smarties
    Anonym (Anna) skrev 2010-08-24 17:23:46 följande:
    jaha då har bulan återkommit tillbaks på min fot.. alltså min ganglion har kommit tillbaks verkar ju så...
    Det var mer än 1 vecka sen läkaren tog hål på bulan och tryckte ut ledvätskan men nu är den likadan igen...

så undra vad som kommer hända nu?? Jag får ju kontakta läkaren igen och se vad han säger...

men kan man inte rönga foten och se?? eller det går ej att se??

/Anna
    Jag fick åka på ultraljud o kolla min handled, sen fick jag operation..
    Proud to be TwilightMom! www.twilightmoms.se
  • snillis

Jag hade ett stort ganglion i min vänstra handled som opererades bort för 22 år sedan.
    Jag har inte haft några problem efter det. 

• Anonym (Anna)

ok, tackar så jag vet lite för att punktera och trycka ut det verkar ju inte hjälpa.. och läkaren sa att det är 50% chans att det kommer tillbaks igen...
    Då får han allt skicka vidare mig till sjukhuset...

Tackar för hjälpen... verkar som op verkar ännda som hjälper...

/Anna

Svar på tråden Någon som har haft Ganglion??