• Mammatilltretroll

Någon som haft reflux/magkatarr/annan magdiagnos - vad har ni haft för symptom?

Jag ska på gastsoskopi snart och utreda om mina symtpom kan bero på reflux eller magkatarr...
    Men jag är orolig för att det beror på något farligt :(

*Illamående, ingen aptit

* Blodsmak i munnen. Spottar även ibland spott som är ljusrosa/blodfärgat.

*Tryck över bröstet

*Klumpkänsla i halsen

*Ont i magen

*Känns "tungt" i magen

*Jobbigt att andas

Mamma till MEJA född 050314 och JUNI född 061126
  • Svar på tråden Någon som haft reflux/magkatarr/annan magdiagnos - vad har ni haft för symptom?
  • IngentingAlls

Jag har haft magkatarr många gånger jag tyckte dock att hungersugningarna var det värsta. hade inte väldigt ont. Men magkatarr kan te sig så olika på olika personer.

trycket över bröstet är det som en svidande känsla? hur gammal är du?

• Nathalie8908

Jag har precis samma sak. :( Åkte in akut sista oktober, dom sa magkatarr och jag fick besked att sluta röka, och ta omeprazol i 14 dagar.. Tabletterna är nu slut, och jag drog ner rejält på rökningen..
    Men nu har jag samma symtom som du, och vet inte om jag ska låta det vara eller om jag ska söka för det?
    Har hungersugningar också.. :(
    Hur var gastron? Fick du sova? Vad blev diagnosen??

• TheaSs

Jag har varit på vårdcentralen idag pga min magkatarr/dyspepsi som jag har haft några gåner de senaste åren. Har ätit omperazol i en månad ungefär nu och så fort jag slutar så blir det värre igen. Mina problem är framförallt sug och bullrande mage och så mår jag väldigt illa och är trött. Ompeprazolen tar bort det värsta men gör det inte helt bra... Nu ska jag lämna ett avföringsprov så att de ser om jag har magsårsbakterier och i så fall får jag pencillin...

Usch vad det är jobbigt detta. Någon som har något tips på något man kan ta (tex mat, te eller naturmedicin) som kan hjälpa?

Svar på tråden Någon som haft reflux/magkatarr/annan magdiagnos - vad har ni haft för symptom?