• Emerald88

Tatuering mellan skuldrorna, ont?

Jag ska imorgon boka en tid för att göra en tatuering, hade tänkt att den ska sitta mellan skuldrorna och jag har bestämt motiv och är jättepeppad!

Jag har en tatuering sen tidigare (på höftbenet) och vet på ett ungefär hur det känns att tatuera sig, tycker inte det känns så farligt, svider lite i början annars känns det knappt, just på det ställer på kroppen enligt mig! Men nu ska ju denna tatuering sitta på ett helt annat ställe på kroppen.

Har någon här inne tatuerat sig imellan skuldrorna eller mitt på ryggen nånstans? Gör det svinont eller går det att hantera? Visst, det är olika för alla personer, men jag vill veta andras uppfattning, är ju lite nervös också. =)

• Svar på tråden Tatuering mellan skuldrorna, ont?
  • poker face

Jag har tatuerat mig på skuldran, och det kändes när nålen kom över skulderbladet kan jag säga. Fyfan. I övrigt så var det nästan en lite skön känsla att bli tatuerad. (då menar jag typ skön smärta alltså)
    Men det går nog bra ska du se Det är absolut hanterbart, och du dör inte av det i alla fall! Nu vet jag ju inte om du ska ha bara i svart eller i färg, eller hur avancerad din tatuering är, osv. För min var rätt så enkel så jag behövde inte stå ut särskilt länge, kanske ca 20-25 min.

Lycka till! Kram

• Furie

Ja jo det är klart det gör ont. Men jag har tatuerat mig på mage/höft/revben i flera timmar och klarar jag det klarar du mellan skuldrorna Jag är en pussy vad gäller smärta. Har gjort en i nacken med och jag minns inte att det kändes alls...

• BubbelBoom

Jag har en på magen ut mot "de där benet", höftbenet kanske de heter? Har lite hjärnsläpp för tillfälletTungan ute Iaf så gjorde den hemskt ont, men den jag har på ryggraden mellan skuldrorna gjorde nog lite ondare. Men hey lycka till, skit snyggt ställe att ha en tatuering på:)

• Biobaluba

hej.
    jag har en tatuering på övre ryggen, mellan skuldrorna, som löper ner över ryggraden.

Gjorde den i början på januari 2010.
    Det gjorde ont.
    Mycket ondare än jag kunde tänka mej. Men när den första färgen satt där var det ju inte så att jag kunde ångra mej direkt så det var bara att bita ihop.

Efter ett tag blir man ju lite bedövad så det går att överleva iaf.
    Men det kan jag säga.... ner över ryggraden..... DET kändes,

Men den som vill vara fin får lida pin, heter det väl?

Hoppas du blir nöjd med din tatuering!!!

• RocketQueen

Jag är tatuerad över precis hela ryggen. Jag vill påstå att det beror helt på hur tatueirngen ser ut. Skuggor och dyl är en piece of cake, färgläggning däremot är inget roligt. Sen beror det ju såklart på hur länge du ska sitta också. Personligen så tycker jag att det efter 3  timmar börjar bli riktigt jobbigt. Men det är så individuellt att det är helt omöjligt att svara på hur du kommer att uppfatta det. Men du får väl lägga upp en bild på mästerverket efteråt

• KeChi

Jag har en rätt stor drake mellan skulderbladen, satt 2ohalv timme o personligen var det värre att operera nageltrång..:)

• Billiejoe

Har oxå en drake mellan skuldrorna.. o har en del annat oxå lite här o var på kroppen.. som ja kommer ihåg så gjorde de nog minst ont där.. satt i 3 timmar o kände att jag lungt kunde sitta en stund till..

Så de klarar du :) Lycka till!

• As mamma

Oj, jag ska tatuera skuldran snart... ser inte fram emot det precis :P

• Billiejoe
    As mamma skrev 2010-10-20 09:52:41 följande:
    Oj, jag ska tatuera skuldran snart... ser inte fram emot det precis :P
    vad ska de bli för motiv då?
  • 5by5

jag har en mellan skuldrorna, tyckte inte det gjorde särskilt ont. men den tog bara en halvtimme att göra, inte så avancerad.
    den på handleden var mycket värre!

Svar på tråden Tatuering mellan skuldrorna, ont?