Vilken storlek på didriksson vinterjacka?
Sonen är 97 cm lång, blir strl 100 för stort i didriksson vinterjacka?
Sonen är 97 cm lång, blir strl 100 för stort i didriksson vinterjacka?
Min dotter var 122 cm i vintras och hennes Didriksson vinterjacka är stl 130 dock kommer den passa i år också! Stl 100 blir nog bra!
Jag har beställt strl 90 till min son som är runt 88 cm. Hoppas att det blir bra. Har ju hört att de ska vara gigantiska i storlekarna, men att beställa strl 80 kändes lite tokigt..
Får hem kläderna idag så jag kan rapportera då hur strl 90 är iaf :)
Var beställer ni kläderna? Jag har inte sett årets vinterkläder ute i butik än, har ni?
Sara
Fick hem kläderna igår och jisses vad stort det var.
Sonen är väl runt 88-90 cm. Byxorna var jättelånga (nog 5-6 cm för långa iaf) jackan var rätt stor den med.
Men sen är det ju så jäkla svårt att veta hur de växer, han kan nog kanske klarat sig på 80 i vinter. Men tror jag chansar och behåller strl 90.
Svårt att säga i ditt fall, jag vet inte riktigt hur mycket det skiljer mellan storlekarna.
Men jag kan ju mäta jackan om du vill.
Min son hade strl 100 i både jacka och byxor förra vintern och då var han runt 107 cm. Byxorna är för små nu men jackan ser ut till att passa en vinter till. Han hade strl 110 i de flesta andra kläder förra vintern och har nu mest 116.
sonen är ca 104 cm och har 110 i dom flesta andra kläder. köpte didrikson jackan i 110 och visst är den lite stor, men inte för stor. jag skulle ha tagit 100 om jag var du