• DrömFåret

Vad kostar ett vanligt veterinärsbesök?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-16 23:08
    Vår hund har hållit sig frisk och några sjukbesök har inte krävts, vi har givetvis vaccinerat honom precis som man ska. Men nu har han fått eksem, tror vi, och vi ska göra ett besök hos veterinären. Vad kostar ett sådant besök?

• Svar på tråden Vad kostar ett vanligt veterinärsbesök?
  • Jezamine

Ring din veterinär i morgon o fråga.Priset varierar.

Avstängd tills vidare
  • Lathundarna

Vid plötslig sjukdom etc betalar jag självrisken på 1200,- och försäkringen täcker resten (förutsatt att man kommer upp i ett visst belopp).

• hmcc

Det beror på vilka prover som görs.

Ett besök går sällan över självrisken men tas prover så vet man aldrig.

• ninanen

Har två gamla kvitton från ett djursjukhus (vilket jag rekommenderar dej att besöka, de veterinärer jag träffade på mindre kliniker innan behandlade gärna åkomman men utan att ta reda på orsaken till problemen vilket resulterade i att inget löste sej) båda kvittona är med diagnosen "hudutredning" och på båda har det tagits prover. Det ena är på 1299:- och det andra är på 1465:-. De andra kvittona jag har är från en mindre veterinärpraktik och det står "dermatos" (sammanfattande term för hudsjukdomar) på allihopa och de är på 400:-, 480:-, 830:-, 500:-, 640:-, 760:-, 350:-, totalt bortkastade pengar eftersom orsaken till problemen aldrig kom fram.

• Fimpen72

Jag har nyss varit och kollat upp huden på en katt och det kostade 1040kr för besök plus kolla på lite skrapprover.

De kanske vill ta blodprov vilket ju kostar extra. Jag skulle tro att ni kanske hamnar på minst tusenlappen, kanske upp till 2000kr.

Jag hade en annan katt som hade eksem och det gick på runt 2000kr för besöket inkl alla blodprover och ett UL

• DrömFåret

Hej!
    Besöket idag blev inte alls dyrt. Veterinären kunde direkt se vad som var fel. Han har fått "hot spots" och det hela beror på en fästing. Vi hjälptes åt och hunden fick bli rakad, utan lugnande, sedan tvättades såren och så fick han salva. Kalaset kostade 590:-, och det tycker jag var helt överkommligt, sedan tillkom givetvis kostnad för receptbelagd salva. 309:- + att jag köpte lite annat till omvårnaden, som sårtvätt, engångshandskar och en linda så han inte kan klia sig med tassen. Tycker det var helt  överkommligt med tanke på hur orolig jag var.

Tack för alla svar!

• hmcc
    DrömFåret skrev 2010-08-17 19:00:43 följande:
    Hej!
    Besöket idag blev inte alls dyrt. Veterinären kunde direkt se vad som var fel. Han har fått "hot spots" och det hela beror på en fästing. Vi hjälptes åt och hunden fick bli rakad, utan lugnande, sedan tvättades såren och så fick han salva. Kalaset kostade 590:-, och det tycker jag var helt överkommligt, sedan tillkom givetvis kostnad för receptbelagd salva. 309:- + att jag köpte lite annat till omvårnaden, som sårtvätt, engångshandskar och en linda så han inte kan klia sig med tassen. Tycker det var helt  överkommligt med tanke på hur orolig jag var.

Tack för alla svar!
    Det priset hade jag också varit nöjd med
  • ninanen

Skönt att höra att det var nått som går över! Jag ryser så fort jag hör ordet hudåkomma numera...

• Puma87

Det priset skulle jag varit skitnöjd med. Var hos vet. idag med katten 1430:.- gick besöket på och då fick jag dokumenterat att hon har öronskabb och att jag ska behandla det med receptfri öronrengöring från apoteket. Lagom surt att pröjsa 1430:- för något jag kunde prövat själv hemma för betydligt mindre summa men men katten blir ju frisk nu iaf

Kitty 081003
Svar på tråden Vad kostar ett vanligt veterinärsbesök?