• Fru Sveden

Hjälp jag har valt fel namn till vår son

Jag börjar mer och mer känna att jag valt fel namn till vår son. Vi har en son som är 2år och han heter Felix. Med honom kändes det rätt från början och det var min man som kom med förslaget Felix vilket gjorde att denna gången så tyckte min man att jag fick bestämma namn på son nummer 2. Fine det kan jag väl göra tänkte jag efter mycket om och men så valde jag Kevin, men det börjar kännas fel samtidigt som man lite vant sig vid att lillkillen heter det (han är lite drygt 2 veckor nu). Det är ändå ett väldigt stort beslut och jag vill liksom inte fatta fel beslut. Egentligen vill jag att han skall heta Dexter, men jag har fått så mycket skit för det namnet att jag inte vågar ta det även om jag skulle vilja att han heter det Rynkar på näsan. Jag vet att det är vårt val, men i praktiken alla jag pratar med tycker att det är ett dåligt val med tanke på serien som går nu. Jag velar farm och tillbaka och vet inte vad jag skall göra. Samtidigt har vi ju sagt till alla att han skall heta Kevin så nu känns det löjligt att säga att han skall heta något annat. Och alla vill ju veta vad han skall heta och sedan jag börjat säga att han heter Kevin, men att jag inte är säker på namnet så blir ju folk helt förvirrade och en del har även börjat fråga vad han skall heta, men jag vet ju inte...

Så jag behöver råd vad skall jag göra?
    De förslag jag haft är:
    William
    Dexter
    Leon
    Theo

Så skall jag ta det namnet jag verkligen vill ha och skita i alla andra eller behålla Kevin? är så kluven Rynkar på näsan

Son 08-06-20, Son 10-07-31
  • Svar på tråden Hjälp jag har valt fel namn till vår son
  • Michayla

Självklart ska du ta et namn u vill ha... han kan allti heta kevin i andranamn

• Grätchen

William.

Vad spelar det för roll att ni har sagt till alla att han heter Kevin.
    Följ magkänslan.

• MamMmAn

Dexter är tufft! Kul med 2 x-namn! Stå på dig å skit i alla andra. Tycker du att alla dina vänner valt fina namn på sina barn? Man måste inte säga allt man tycker Högt.

• Michayla

föresten...

för många år sedan fick min syster en son som skulle heta Trevor.. jag köpte paket, skrev till trevor osv... men de ändrade sig till Travis... kändes jätte konstigt för jag hade ju vant mig.. men efter nån vecka hade jag vant mig vid travis och nu 10 år senare så hade jag knappt kommit ihåg et om det inte var för denna tråd... Familjen kommer älska ditt barn oavsett namn....

• Liselottang

Alltså. Om du byter namnet på gossen (gör det!) så är det något som kommer kännas helt naturligt och självklart om två år. Då är det ju helt ofattbart att han varit någon annan än William, eller Dexter eller vad det nu blir

• Googels

TV serien Dexter kommer ju inte att gå i all evinnerlighet så om det är det namnet du gillar bäst kör på det och strunta i vad alla andra tycker och tänker. 

• Rosa socka

Han är bara två veckor, det är ju bara bra om ni byter nu och inte senare!
    Sen vad andra tycker om erat namnval kan de gott hålla käften om, så länge det inte är i stil med Adolf Hitler så kan man hålla tyst.
    Så tänk efter vad det är för liten pojke som har kommit och välj ett namn.

Jag tycker Dexter är jättefint, hade kunnat ge mitt barn det namnet men tyvärr går inte sambon med på det haha

❤ Oliver april -09 , Lillasyster BF 101227 ❤
  • Vombell

Ändra dig nu medan han är så liten! Om du inte gör det så är ju risken att du kommer gå omkring och känna dig missnöjd. Du skriver ju själv att du inte har tagit namnet du verkligen vill ha så ändra dig nu! Det är väl ändå DITT barn och DITT beslut? (givetvis pappans också men du förstår nog vad jag menar...) Låt inte omgivningen bestämma namnnet på erat barn.
    Min lillebror hette Daniel i 2 veckor men mina föräldrar tyckte inte det kändes rätt så de ändrade till David Ingen som tyckte det var ngt konstigt.

Svar på tråden Hjälp jag har valt fel namn till vår son