Hjälp jag har valt fel namn till vår son
Jag börjar mer och mer känna att jag valt fel namn till vår son. Vi har en son som är 2år och han heter Felix. Med honom kändes det rätt från början och det var min man som kom med förslaget Felix vilket gjorde att denna gången så tyckte min man att jag fick bestämma namn på son nummer 2. Fine det kan jag väl göra tänkte jag efter mycket om och men så valde jag Kevin, men det börjar kännas fel samtidigt som man lite vant sig vid att lillkillen heter det (han är lite drygt 2 veckor nu). Det är ändå ett väldigt stort beslut och jag vill liksom inte fatta fel beslut. Egentligen vill jag att han skall heta Dexter, men jag har fått så mycket skit för det namnet att jag inte vågar ta det även om jag skulle vilja att han heter det . Jag vet att det är vårt val, men i praktiken alla jag pratar med tycker att det är ett dåligt val med tanke på serien som går nu. Jag velar farm och tillbaka och vet inte vad jag skall göra. Samtidigt har vi ju sagt till alla att han skall heta Kevin så nu känns det löjligt att säga att han skall heta något annat. Och alla vill ju veta vad han skall heta och sedan jag börjat säga att han heter Kevin, men att jag inte är säker på namnet så blir ju folk helt förvirrade och en del har även börjat fråga vad han skall heta, men jag vet ju inte...
Så jag behöver råd vad skall jag göra?
De förslag jag haft är:
William
Dexter
Leon
Theo
Så skall jag ta det namnet jag verkligen vill ha och skita i alla andra eller behålla Kevin? är så kluven