• tovatilltusen

Tipsa mig om den bästa toningen/färgen

Jag letar efter den perfekta toningen. Jag är just nu brunhårig med ljusa slingor och det trivs jag bra med. Problemet är att jag börjar bli ganska gråhårig vilket inte är så kul när man är ung, men det gör att jag måste tona håret väldigt ofta. Jag har under ett år lagt in slingor och tonat hos frisören men det har gått på ca 1000kr varje gång och det har jag inte råd med. Nu undrar jag vad erat bästa tips är. Har någon testat den nya färgen där man gör egna slingor med en sorts kam? Kommer det funka att göra om var tionde vecka eller sliter det för mycket på håret?

Om jag nu väljer att tona hela håret i enbart en brun nyans, hur blir det att tona över slingorna som jag har nu? Finns det någon risk att de får en annan färg än övrigt hår? Vilket märke på toning föredrar du?

• Svar på tråden Tipsa mig om den bästa toningen/färgen
  • Pyssel

Inte annan färg men ljusare än det övriga. Jag älskar Jane Hellnes Mood. Enkel, snabb, håller och är snällt mot håret. Hittade en slinggreja från Garnier som man kan använda även på färgat hår. Skitenkel och helsnyggt blev det. Har varit lite skeptisk mot den där kamidee´n men det funkade klockrent.
    Lycka till!

• tahira

jo, det finns risk att de blir en annan färg, det redan blekta håret kan reagera annorlunda på toningen än det andra håret. och det kommer definitivt bli ljusare.
    Jag provade att göra egna slingor med blondering från L'oreal, det fungerade jättebra men jag tror det kan bli jobbigt för dig och påfrestande för håret att göra det ofta, det tar tid och är svårt att få perfekt, men det beror ju på vilka sorts slingor du har, har du väldigt tunna så är det ju svårare..
    Jag tycker att toningen från L'oreal är bra, och faktiskt H&Ms egna toning också, tro det eller ej. den är lätt att få jämn och håller bra.

• SvenskEngelsk

Jag har färgat/slingat/tonat mitt hår i 13 år till och från, jag har aldrig tyckt om Jane Hellen Mood eller h&ms egna, däremot h&m s egna slingor är bra... Det är ju så olika från hår till hår
    Jag färgade/slingade en vän förra veckan med colour expertize eller vad den heter, med toning och sen slingor i kartongen, blev super bra, tjejen hade innan 1 dm utväxt i håret men vi la i toningen i utväxten 20 min, sen i med resten i 10 min, täckte och blev jämt, sedan i med slingor med pensel borsten, lät verka 20 min, hon är nöjd!

Själv är favorit färgen Casting, Ger mkt glans och rinner inte ur håret som vissa andra gör...
    Använde Moods svarta färg men aldrig mer, det rann LILA färg ur håret ända tills jag hade mkt utväxt så jag fick färga om.....

Svar på tråden Tipsa mig om den bästa toningen/färgen