• Äldre 17 Aug 13:51
    5969 visningar
    5 svar
    5
    5969

    Östrogentillskott - vad händer nu?

    Hej! Slutade med p-piller förra sommaren, men mensen ville inte komma tillbaka. Gjorde en utredning i våras och då hittades inga fel, förutom något låg östrogenhalt. Så nu har jag ätit Femasekvens i 3 månader och det har gett blödningar/mens 3 ggr, men vet inte om det även har gett någon ägglossning. Har försökt testa med stickor, och det har gett streck, fast lite osäker på om det verkligen var tjockare streck än kontrollstrecket. Nu undrar man ju... Ska kroppen lyckas komma igång med ägglossning denna månad??? Eller blir det stillestånd igen??? Jag längtar så fruktansvärt efter att bli gravid... eller åtminstone ha en teknisk chans att bli det...Baby

    Någon annan som har erfarenhet av Femasekvens eller något annat östrogentillskott? Vad hände när ni slutade med pillerkuren? Glad

    Tacksam för lite input.

  • Svar på tråden Östrogentillskott - vad händer nu?
  • Äldre 30 Aug 09:50
    #1

    Puff... puff...

    Ingen med erfarenhet av östrogentillskott som vill dela med sig??

  • Äldre 30 Aug 09:58
    #2

    Kollade de ditt FSH vid utredningen?

  • Äldre 30 Aug 11:06
    #3

    Japp, det kollades och såg bra ut... Konstigt alltihopa och börjar bli vansinnig av att vänta på att kroppen ska komma igång. Skrikandes

  • Äldre 30 Aug 15:24
    #4

    Vad skönt att FSH var bra, men jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Jag har bara erfarenhet av att både FSH och östrogen varit tokigt... Hoppas du får hjälp av någon annan.

    Fick du rådet att försöka bli gravid medan du åt kuren eller är det nu efter du ska försöka? Jag missförstod min läkare när jag fick en kur av en annan medicin och trodde att jag skulle försöka efter, fast jag i själva verket skulle ha försökt under tiden.

  • Fröken­J
    Äldre 13 Jun 20:40
    #5

    Vet att det var längessen ni skrev i denna tråden men jag testar ändå!

    Jag är nämligen i samma sits som du MissLinn. Slutade med ppiller i september 2010 och gick efter 4 månader utan mens till gyn. Där konstaterades efter blodprov att min östrogenhalt var lite låg därav utebliven mens. Men i mars fick jag mens. Och fick sen en till 7 veckor senare.. Testade med ägglossningsstickor och hade ägglossning också! Dock nu i maj när jag var där igen var östrogenet fortfarande lite lågt men hade blivi bättre. Jag ska dit i augusti igen och har det inte blivit bra då och mensen regelbunden så skulle jag få hjälp..... Orkar verkligen inte vänta mer på detta. Hur har det gått för dig? Vilka behandlingar fick du? Jätte tacksam för svar!

Svar på tråden Östrogentillskott - vad händer nu?