Snälla hjälp mig med mitt brev
Hej!
Jag håller på o söker ett nytt jobb men har fastnat i det här med personliga brevet. Har knappt aldrig skrivit något då jag haft samma jobb under flera år nu.
Men det vore kul om ni ville läsa det o ge ris o ros o tips på vad jag bör ändra o så.
Det jag söker är ett jobb på en vårdcentral =)
Tack!
Hej!
Mitt namn är XXX och jag är XX och jag bor i XXX med min man och våra två flickor.
Jag skriver till er för att jag har ett stort intresse av att kunna hjälpa andra människor som på något sätt behöver hjälp.
Idag arbetar jag på ett äldreboende här i XXX som undersköterska.
Jag blev färdig undersköterska julen-03.
Mina sysslor där handlar mycket om att ge de boende en så bra omvårdnad och omsorg som möjligt.
Det är oerhört viktigt att man är flexibel och stresstålig, och det är egenskaper som jag behärskar väldigt bra eftersom jag arbetat där nu i åtta år.
En annan viktig egenskap är att jag är oerhört ansvarsfull. I mitt yrke idag har jag mycket hand om mediciner och insulin och ser till att de boende får det de ska ha.
Jag är också en lugn och stabil människa med tålamod och empatisk förmåga. Är glad och positiv och gör alltid mitt bästa. Jag är noggrann och ansvarsfull och har hög arbetsmoral. Jag tycker att det är roligt och utmanande att lära mig nya saker och utvecklas som person, och det tror jag att jag kommer kunna göra hos er.
Just nu känner jag att jag står stilla i mitt yrke. Jag törstar efter att få lära mig nya saker och att få utveckla mina kunskaper och det hoppas jag få göra hos Er!
Mvh XXX