• Evalotta Helmerson

Svt söker familj som väntar barn i år

Svt påbörjar i år en stor dokumentärsatsning, där ett tiotal familjer kommer att följas under femton års tid. Projektet är en unik satsning, aldrig tidigare har en svensk tv-kanal följt barns uppväxt under så lång tid.

Detta är en chans för er familj att få vara med att skapa tv-historia och samtidigt få en unik dokumentation av ert barns barndom. Att medverka i programmet innebär att en fotograf träffar er några gånger per år och följer er vardag.

Serien kommer skildra såväl unga som äldre föräldrar, invandrade familjer, förstagångsföräldrar och ensamstående föräldrar m.fl. Målet är att ge en varm och mångfacetterad bild av hur det är att växa upp i Sverige på 2010-talet.

Vi söker nu en familj med mycket goda sociala och ekonomiska förutsättningar som ska få barn i år. Det behöver inte vara första barnet.

Är du intresserad av att vara en av familjerna vi följer? Kontakta snarast Evalotta Helmerson

[email protected] 0708175531

• Svar på tråden Svt söker familj som väntar barn i år
  • Silverkatten06

Om målet är att ge en mångfacetterad bild kan man ju undra varför de sökande måste ha mycket goda sociala och ekonomiska förutsättningar? Vill man inte visa att i dagens Sverige lever många utan just detta? Att många faktiskt saknar både ett socialt och ekonomiskt skyddsnät?

• Fimpen72
    Silverkatten06 skrev 2010-08-17 15:57:18 följande:
    Om målet är att ge en mångfacetterad bild kan man ju undra varför de sökande måste ha mycket goda sociala och ekonomiska förutsättningar? Vill man inte visa att i dagens Sverige lever många utan just detta? Att många faktiskt saknar både ett socialt och ekonomiskt skyddsnät?
    Det står faktiskt att de söker EN familj med mkt goda sociala och ekonomiska förutsättingar.
    De kanske redan har hittat de andra familjerna.
  • Silverkatten06
    Fimpen72 skrev 2010-08-17 16:04:07 följande:
    Det står faktiskt att de söker EN familj med mkt goda sociala och ekonomiska förutsättingar.
    OK, jag läste slarvigt, ber om ursäkt...
  • Evalotta Helmerson

Ja, precis som Fimpen72 skriver, så är det ju endast en av familjerna vi söker detta hos, just för att ge en bred och mångfacetterad bild.

• vackrastarflow
    Fimpen72 skrev 2010-08-17 16:04:07 följande:
    Jag tror som du. Inte tror jag de satsar på ett 15-årsprojekt med bara en familj...

Var inte så snabba på att döma nu, people!
  • artax

Inte många som vill ge sig tillkänna här, jantelagen el? Haha.. frågan är om man hade velat komma med bara för man har mkt pengar... :S

• vackrastarflow
    artax skrev 2010-08-17 18:13:37 följande:
    Inte många som vill ge sig tillkänna här, jantelagen el? Haha.. frågan är om man hade velat komma med bara för man har mkt pengar... :S

varför inte?
  • artax
    vackrastarflow skrev 2010-08-17 18:21:38 följande:
    varför inte?
    nej det vet jag egentligen inte,  jag tror att alla är som mig och inte känner behov av att visa upp mina tillgångar.. ;)
  • Lowika

Eller så ville TS ha svar till sina kontaktuppgifter, inte ansökningar i en tråd på ett forum
  • tamate

det är ju inte genom tråden man kommer med i programmet, tråden är ju ett sätt att finna folk och kontaktuppgifterna finns i ts, läs igenom den igen så får du ju alla uppgifter om du är intresserad av att söka in =)
  • Evalotta Helmerson

Hej igen! Vill bara påpeka att det inte är pengar i sig som är viktiga, utan det handlar om att vi söker en familj som har allmänt goda förutsättningar och har möjlighet att göra medvetna och genomtänkta val för sina barn.

• artax
    tamate skrev 2010-08-17 22:21:46 följande:
    det är ju inte genom tråden man kommer med i programmet, tråden är ju ett sätt att finna folk och kontaktuppgifterna finns i ts, läs igenom den igen så får du ju alla uppgifter om du är intresserad av att söka in =)
    Haha.. njae tror inte dom skulle vilja ha med oss.. inget speciellt med oss liksom.. det enda "speciella" är väl då att min sambo är mörkhyad och jag är vit som snö.. ;) Dock fattas det som efterfrågas "barn i år" om det blivit som vi planerade hade det varit vi men tyvärr tar det tid för oss, förhoppningsvis nästa år!! *hoppas*
    Evalotta Helmerson skrev 2010-08-17 23:33:13 följande:
    Hej igen! Vill bara påpeka att det inte är pengar i sig som är viktiga, utan det handlar om att vi söker en familj som har allmänt goda förutsättningar och har möjlighet att göra medvetna och genomtänkta val för sina barn.
    Det har vi, och jag hoppas att de flesta har det när dom väljer att skaffa barn.. Jag personligen tycker att jag och min sambo har väldigt bra chanser att fostra ett (el flera) barn till sunda vuxna. :) Dom kommer inte rulla sig i pengar som vi sparat ihop när dom fyller 18 men det vi tycker är viktigt vill vi ge dom, stöd från första dagen i skolan med sin utbildning, en sund inställning till sig själv och andra, en familj att lita på och en uppväxt i ett mycket kärleksfullt hem.
Svar på tråden Svt söker familj som väntar barn i år