• HonSomVet

Någon som tror på Lindex nya vinteroverall, 10 000 i vattenpelare.

Kikade på årets Fix-overall och såg då till mig förvåning att den har en vattenpelare på 10 000. Någon som tror den är att satsa på? Har en overall en vattenpelare på 10 000 ska den ju också vara HELT vattentät i regn.

• Svar på tråden Någon som tror på Lindex nya vinteroverall, 10 000 i vattenpelare.
  • Queenie70

Lär ju inte vara sämre än nån annan.

• HonSomVet
    Queenie70 skrev 2010-08-17 17:47:29 följande:
    Lär ju inte vara sämre än nån annan.
    Oh ja. Det kan den väl visst vara?
  • Rocktroll

Jag har köpt den och hoppas den är bra :) ganska likvärdig i egenskapar med många betydligt dyrare så för 460 spänn som jag betala lär det nog vara värt pengarna Glad

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • sarsparis

Jag tror då inte att de skulle ljuga och skriva att den har 10000 om den inte verkligen hade det. det är ju vilseleedande och kan leda till anmälning. Vad är det egentligen som säger att pop, reima mm har 10000??

Däremot kanske inte fix har lika bra slitstyrka, bra dragkedjor som andra dyrare overaller. Vad jag vet så har de haft problem med en del dragkedjor på deras skaljackor genom året. Men den som lever får se, snart kommer kanske nåt test :)

• Rocktroll
    sarsparis skrev 2010-08-17 19:54:02 följande:

Jag tror då inte att de skulle ljuga och skriva att den har 10000 om den inte verkligen hade det. det är ju vilseleedande och kan leda till anmälning. Vad är det egentligen som säger att pop, reima mm har 10000??

Däremot kanske inte fix har lika bra slitstyrka, bra dragkedjor som andra dyrare overaller. Vad jag vet så har de haft problem med en del dragkedjor på deras skaljackor genom året. Men den som lever får se, snart kommer kanske nåt test :)

Nästa månad läste jag kommer ett overalltest Glad
  • sarsparis
    Rocktroll skrev 2010-08-17 19:56:51 följande:
    Nästa månad läste jag kommer ett overalltest Glad
    Hoppas att fix overallen och pop är med då, jag kan inte bestämma mig......dagens i lands problem.......
  • leias

tror jag ska sats på fix nu när jag har 30% rabatt. Då blir den till riktigt bra pris

• Rocktroll

Fix var ju med i testet förra året så förhoppningsvis detta året med Glad och pop brukar väll oftast vara med.

• alvide

Visst kan det vara 10000 i vattenpelare som NY. Och ny är den inte hela vintern? Den kanske inte tål något slitage eller tvätt? Vattenpelare sjunker alltid vid slitage och tvätt. Frågan är hur mycket det sjunker och det är det som skiljer olika märken/material åt. Hur är andningen på denna overall? Den kanske andas lika "bra" som en galonställ? Vem vet? Fråga Lindex/Fix vad vattenpelaren är på efter 10 tvättar och 50 rutschekaneåk och hur bra den andas!Glad

• Finesse

Vi hade FIX förra året.. (har köpt en i år igen) å var helnöjd.. det är ju en vinteroverall så jag förstår inte det här med att den måste vara heltvattentät.. jag har andra kläder på min dotter när det regnar då blir ju overallen för varm.. sen är ju kall snö inte blöt.. Hon blev iaf inte blöt en enda gång förra året.

Ebba 071228
Svar på tråden Någon som tror på Lindex nya vinteroverall, 10 000 i vattenpelare.