• Smaragd

Hyra bil på Teneriffa med bebis?

Hej!
    Vi ska till Playa de las Americas på Teneriffa i februari när vår dotter är 6,5 månad gammal. Har för en gång skull bara tänkt ta det lugnt vid polen och inte röra på oss så mycket. Men eftersom jag känner mig själv så vill jag vara beredd på att kunna hyra bil om jag vill se mer. Men min man tycker att vi inte ska göra det när vi har vår bebis med. Han tycker det blir för farligt. Hur har ni upplevt trafiken som hyrt bil på Teneriffa? Får man hyra bilstol också? Har funderat på att ta med vår annars...

• Svar på tråden Hyra bil på Teneriffa med bebis?
  • Annacecilia

Jag hyrde bil på Teneriffa förra året. Hyrbilar finns överallt, det är ganska billigt och trafiken är helt ok. Lite alpkänsla på en del ställen med slingriga smala vägar, och otroligt vackert! Vi hyrde även bilstolar, för barn 0-15kg som kunde monteras både bakåt och framåtvänt. Inte världens modernaste kanske men de fungerade... Om ni kan och vet att ni kommer hyra bil så ta med babyskyddet. Vi hade världens strul med att montera stolarna bakåt och tillslut fick ett av barnen (7mån) åka framåt. Oftast är det så utomlands, att hyrstolar monteras framåt oavsett ålder.

Teneriffa är otroligt vackert och jag tycker ni missar mycket om ni inte hyr bil... Ta chansen att se lite av ön !

• Smaragd

Annacecilia: jo, hoppas se en del. Planerar nog ta med vårt babyskydd faktiskt. Var till Teneriffa för sex år sen och var "bara" till La Gomera då, så det finns ju mycket kvar att se!

• Anna B

Ta definitivt med babyskyddet. Min kompis var med om skräckexempel vad gäller bilstolar på turistort-svårt att få en bakåtvänd, sprintar var borta och lagade med ståltråd, trasiga spännen, mm.

• Smaragd

Tack för rådet Anna B!!

• S A

var på Kanarieöarna med 8 månaders och det var riktigt svårt att hitta bil med babyskydd, vi fick leta länge. Den var framåtvänd, så det är nog bra att ta med eget skydd...

• UllenK

var på teneriffa i januari, hyrde bil där och fick ett babyskydd, chicco om jag inte minns fel, firmans namn finns min dagbok under reseberättelse. Kommer inte på den nu, det var i Las Americas vi bodde också, och han kom till hotellet med bilen. Ha det såååå skönt

Svar på tråden Hyra bil på Teneriffa med bebis?