Ischias? Ryggskott? Hjälp!
Är gravid i vecka 16. Andra barnet..
Med min son som nu är 15 månader fick jag fruktansvärd foglossning i vecka 20 som höll i sig fram till förlossningen.
Har sen en vecka tillbaka på kvällarna känt att det smärtat lite i vänster skinka om jag rört på mig mycket under dagen och sen i söndag är denna smärta ganska så påtaglig. Vi har varit på semester och gått omkring ganska mycket men droppen blev i söndags då vi bilade hem i flera timmar. Kunde knappt gå på kvällen..
Har läst på om ischias (för den här smärtan påminner inte alls om foglossningen jag hade med sonen..) & tycker symtomen stämmer in väl på mig.
Men så nu ikväll när jag precis lyft upp sonen från golvet och samtidigt höll in en nysning så kändes det som någon högg en kniv i skinkan på mig och jag föll ihop på golvet (mannen hann fånga sonen..) väl på golvet kunde jag varken krypa eller röra mig, efter ett tag kom jag skrikandes upp i soffan där jag satt en låååång stund innan jag kunde röra mig.
Så läskigt!
Och nu har jag ännu ondare och haltar omkring här hemma..
"Yttrar" sig ischias så? Att det bara kan hugga till sådär?
Har någon varit med om liknande?
Känner en väldig panik över detta, då jag om 2 veckor ska börja jobba heltid.
Kommer naturligtvis ringa BM imorrn & rådfråga om jag ska besöka kiropraktor eller liknande..