• Anonym (???)

Tranbärstabletter - bra eller dåligt?

Blev rekommenderad att äta tranbärstabletter, ngn som vet nåt om sådana? Det skall göra PH surt eller så vilket ska underlätta för en eventuell graviditet (???) om jag fattat rätt. Kan inte "det sura" istället döda spermierna??? Kanske är dum men måste fråga, lät lite skumt. Folsyra vet jag ju att man skall äta, men tranbär?

• Svar på tråden Tranbärstabletter - bra eller dåligt?
  • Anonym (???)

Puffar...ingen???

• Anonym (456)

Om Ph är för surt så är det svårare att bli gravid. En del äter tranär i hopp om att få en flicka eftersom för surt ph dödar de flesta spermier men kanske några flickspermier överlever, de är mer tåliga än pojkspermier.

• Anonym (???)

Så man äter för att få en tjej??? Hm. Fast det låter ju som om det är större risk att de dödar ALLA spermier väl?

• Anonym (456)
    Anonym (???) skrev 2010-08-18 09:23:39 följande:
    Så man äter för att få en tjej??? Hm. Fast det låter ju som om det är större risk att de dödar ALLA spermier väl?
    Jag har ingen aning om det hur effektivt det är och i vilken mängd man ska äta dem egentligen. Jag ville ha en tjej och åt tranbärstabletter, men blev orolig att det tog kål på alla spermierna, så jag slutade med det och blev gravid. En jättefin pojke =)
Svar på tråden Tranbärstabletter - bra eller dåligt?