• Mirris

Hur skriver man i intyget om frånvaro när man avbrutit sin semester på grund av sjukt barn?

Förra veckan blev min son jättesjuk med hög feber och jätteont i magen. Först trodde dom att det kanske var blindtarmen men efter mycket klämmande o provtagningar fick vi åka hem.

Han hade jätteont o hög feber ett par dagar till.

Nu valde jag att avbryta min semester och ta VAB istället, men hur fyller man i intyget som barnomsorgen ska ksriva på?? Kan man skriva på "övriga upplysningar" att jag avbröt semestern? Ångrar mig lite nu när jag kom på att FK kanske har invändningar, men va tusan vi kunde inte göra ett skit.. bara sitta här o nojja över brusten blindtarm.

• Svar på tråden Hur skriver man i intyget om frånvaro när man avbrutit sin semester på grund av sjukt barn?
  • Mälaröbo

Du gör väl som vanligt antar jag, ber förkskolan intyga att han inte var där, det borde ju räcka.

• Billabong

Det är bara arbetsgivaren som kan vägra att låta dig ändra semester till VAB. Fk kan inte vägra dig Tfp.
    Så om din arbetsgivare har gått med på att du avbryter din semester och tar VAB istället så kommer inte FK ha några invändningar mot att du begär Tfp.

Du kan under övriga upplysningar skriva just att barnet inte skulle vara på förskolan dessa dagar, att du då hade semester som du tvingades avbryta. Då behöver inte fsk heller fylla i ngn blankett.

• Mirris
    Billabong skrev 2010-08-18 00:37:21 följande:
    Det är bara arbetsgivaren som kan vägra att låta dig ändra semester till VAB. Fk kan inte vägra dig Tfp.
    Så om din arbetsgivare har gått med på att du avbryter din semester och tar VAB istället så kommer inte FK ha några invändningar mot att du begär Tfp.

Du kan under övriga upplysningar skriva just att barnet inte skulle vara på förskolan dessa dagar, att du då hade semester som du tvingades avbryta. Då behöver inte fsk heller fylla i ngn blankett.
    Ja jag skriver att jag avbröt semestern för att han blev sjuk, så får dom väl höra av sig om dom undrar.
    Mälaröbo skrev 2010-08-17 22:31:52 följande:
    Du gör väl som vanligt antar jag, ber förkskolan intyga att han inte var där, det borde ju räcka.
    Nje, det går inte så bra, jag har semester så han var ledig från fsk.
  • Mirris

Ringde FK o frågade, och jag behöver inte skicka in nån blankett alls, utan jag skulle ha fyllt i på nätet att jag hade semester och att sonen var ledig

Hade ju redan skickat in begäran så hon ändrade o jag fick lova på heder o samvete att det var korrekta uppgifter
    Så nu hoppas jag det funkar.

Bara 23 min i kö o 323 samtal före.

• Bowmore

Nån som vet om det gäller samma om pappan ska vara hemma och vara F-ledig för att jag ska åka bort och sonen är sjuk.

Kan ha ta vab-dagar istället då+ Skulle vi ju behövt om vi jobbat båda två annars.

Svar på tråden Hur skriver man i intyget om frånvaro när man avbrutit sin semester på grund av sjukt barn?