Date imorgon kväll - vad ska jag ha på mig?
Ska på dejt imorgon kväll och det är inte otroligt att den slutar hemma hos mig. Aktivitet är enklare middag + en öl på stan. Vad ska jag ha på mig för att se het men avslappnad ut?
Ska på dejt imorgon kväll och det är inte otroligt att den slutar hemma hos mig. Aktivitet är enklare middag + en öl på stan. Vad ska jag ha på mig för att se het men avslappnad ut?
Välsittande jeans o en snyggare top.
Det skulle iaf jag ta.
Snygga tajta jeans, det blir "lagom" uppklätt.
Tack hörni!
Jag är kanske mer en klänningstjej, men jeans är ju det klockrena alternativet.
Och så lite klack på skorna, sen är du redo:)
Ta på dig nåt du känner dig bekväm i. Om du trivs bäst i klänning så kör på det!
Kan du skriva vad du väljer mellan? Vad är du för kroppstyp?
Jag har ofta klänning till vardags, men undviker vissa material, höga klackar, dyra smycken till vardags för att inte känna mig för uppklädd.
Jag väljer mellan svarta, smala chinos och linne + kofta eller någon klänning (har väl 100 olika).
Kroppstyp är väl liten och rektangulär, dvs smal men inte mycket till midja.
Klänning säger jag.
Fast jag har ju iof alltid klänning, oavsett om det är vardag eller fest.
Jeans är apjobbiga att få upp när ni avslutar dejten henna hos dig, klänning är sååå mycker behändigare.
Hur tänker du när du överväger "kofta"... på en date?
Om jag får föreslå min fru vid hennes attacker av " jag har inget att sätta på mig" så är kofta det sista jag föreslår vid utemiddager eller barhäng (i alla fall till långbyxor).
Kofta tycker jag är ett förstärkningsplagg när man är frusen tycker jag som man. Och oftast inget man sätter på sig för att klä upp sig lite för att träffa någon ute. Om du hade kommit i en vardagsrelation och går ut och käkar i mitt i veckan så är det väl en sak...
Ähh, kofta kan visst vara ett perfa dateplagg. Har man en jättfin klänning kan man "klä ner" den lite med en kofta så att man inte ser så uppstylad ut.
På en göra-nått-kul-sen-en-massa-öl-date vill man ju se helt fantastisk ut utan att det syns att man har bytt sig för mycket. En supersexig klädsel är ju ingen hit då.
Hittade inga riktigt bra bilder, men två halvkassa exempel iaf:
http://www.collective.se/mode/wp-content/kofta-filippak.jpg
http://vimmelprinsessan.svenskdam.se/files/2010/06/Exray-Ajas-13.jpg
Men chinos och linne.. Behöver man väl inte Klä ner ? (skippa linnet istället och ta ett mer påklätt plagg)
OK - Medger: har min fru på sig den korta känningen i första länken ( i inlägg #12) så kan jag tänka mig acceptera koftan som en accessoar men i andra fallet så såg det ut som ett förstärkningsplagg...
Ville bara ge en uppfattning från någon med andra kromosomer...
Vad har folk på sig som inte använder kofta? Det har jag varje dag, på jobb såväl som till fest. Men det är ju skillnad på myskofta till tv-kvällen och nån chic liten en till en piffig klänning.
Det blev chinos och en ganska enkel ljusrosa blus med lite spetsdetaljer, och favoritskorna: www.brandos.se/rules-by-mary/rebecca-072-blk/a11215 Kände mig helt fab, faktiskt!
Daten gick också bra!