• Tingeling83

vad göra mot sötsugen ??

Jag varit en riktig gottegris & är det än idag :)
    Men jag slutat äta godis, choklad, läsk , kakor , pizza m.m

Men när sötsugen kommer funka de ibland att ta en frukt , dricka lite vatten men ibland hjälper inte de.
    Vad gör ni??

Vad har ni för knep??

Kan jag äta några russin tex eller det massa socker i dem med ?

♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥www.mammanemma.blogg.se♥ ? * ¨ `* ? ? * ¨ `* ? ♥
  • Svar på tråden vad göra mot sötsugen ??
  • Rockabilly

Gå ut på en promenad, börja virka eller sticka, dra dig i öronsnibbarna, ta en näve nötter, träna yoga, hoppa hopprep, ät en morot... Skrattande

• Pickeli

Hur länge sen var det du slutade?

Ett sockerberoende kommer inte att försvinna så fort, det tar ett bra tag (en till 3 veckor ungefär) Jag skulle inte rekomendera dig att ta en frukt eller russin när du blir sugen, då det inehåller mycket socker och kommer såklart tillfredställa behovet, MEN du kommer inte bli av med det lika lätt då.

Balanserade måltider kommer göra att ditt blodsocker lägger sig på en jämn nivå och då kommer du inte få dippar som gör att du blir sötsugen. Käka nötter, avocado eller kanske lite tonfisk eller makrill om du blir sötsugen, men undvik sött så långt det går i början.

Google it!
  • Tingeling83
    Rockabilly skrev 2010-08-18 08:08:21 följande:
    Gå ut på en promenad, börja virka eller sticka, dra dig i öronsnibbarna, ta en näve nötter, träna yoga, hoppa hopprep, ät en morot... Skrattande
    Virka haha aldrig
    haha va roliga förslag ...

De kommer ju när man är rastlös tex mesta dels sötsugen.

Äter ju grönsaker & frukt

Ute och går 2 gånger om dagen
  • Tingeling83
    Pickeli skrev 2010-08-18 08:10:11 följande:

Ett sockerberoende kommer inte att försvinna så fort, det tar ett bra tag (en till 3 veckor ungefär) Jag skulle inte rekomendera dig att ta en frukt eller russin när du blir sugen, då det inehåller mycket socker och kommer såklart tillfredställa behovet, MEN du kommer inte bli av med det lika lätt då.

Balanserade måltider kommer göra att ditt blodsocker lägger sig på en jämn nivå och då kommer du inte få dippar som gör att du blir sötsugen. Käka nötter, avocado eller kanske lite tonfisk eller makrill om du blir sötsugen, men undvik sött så långt det går i början.
    Nej jag prövat omgångar Tyvärr men denna gånger ska jag ge mig fan på de.
    Jag vet de tar ett tag inna de försvinner.

Okej ska jag inte ta en frukt ?? trodde frukt var bra hehe

Jag ska ner i vikt & att börja med förutom träna är att låta bli allt skit som läsk, saft , utemat, godis , chips med dip.

Jag ätit massssa sådant under mitt liv men aldrig gått upp men nu , jisses ... nu måste jag ner .... till det jag vägde innan ...

Just nu funka de att dricka vatten .... men ibland ser man ju en gräddbulle framför sig fast den egentligen inte finns
  • Tingeling83
    Pickeli skrev 2010-08-18 08:10:11 följande:

varit utan de nu en vecka , inte tagit en liten bit ens än .... de e starkt gjort av mig som alla som känner mig kan trycka i mig en paket gräddbullar utan vidare en dag , äta chips iställer för frukost

Men nu är de andra bullar , sånt skit behövver man inte & de kostar...
  • Zinara

Du kan även skaffa zink tableter att äta. Zink ger minskat sötsug

• helene306

Kolhydrater triggar mitt sötsug. Jag äter efter lchf. 2 dagar med minskat intag av kolhydrater och mitt sötsug är helt borta. Det är så underbart!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Tingeling83
    Zinara skrev 2010-08-18 08:14:35 följande:
    Du kan även skaffa zink tableter att äta. Zink ger minskat sötsug
    Jaha man lär sig något nytt varje dag
  • Tingeling83
    helene306 skrev 2010-08-18 08:15:12 följande:
    Kolhydrater triggar mitt sötsug. Jag äter efter lchf. 2 dagar med minskat intag av kolhydrater och mitt sötsug är helt borta. Det är så underbart!
    Jag äter inte pasta ris pommes potatis OM jag måste äta blir de fullkornris / pasta ....
  • Tingeling83
    helene306 skrev 2010-08-18 08:15:12 följande:
    Äter mycket kycklingfilé med grönsaker till bara eller sallader , räkor , mager köttbit med en sallad till.
Svar på tråden vad göra mot sötsugen ??