isisisis skrev 2010-08-18 08:46:35 följande:
Våra fick sin spruta igår.
Bägge två har varit hamskt griniga hela em/kvällen igår och även nu på morgonen.
De har fått Alvedon bägge två.Blir lite bättre en stund.
Samtidigt håller den ene på att få två tänder.Inget vidare.
Jobbigt med två saker samtidigt. Skrutten var också grinig igår kväll och lugnade sig efter Alvedon. Tyvärr var vi dumma och satte honom i bumbostolen vilket visade sig vara ganska taskigt när man har två ömma (tjocka

lår)
clembke skrev 2010-08-18 08:46:56 följande:
Jag har hört att det är lika vanligt som ovanligt att dom få feber vid dessa vaccinationer.
Min äldsta reagerade inget på 3-mån vaccinet men fick feber ca ett dygn vid 5 mån vaccinet. Sen har han inte fått någon reaktion av något av de andra vaccinen han ha fått. (han är snart 2 år)
Jag frågade sist då min yngsta fick 3-mån vaccinet hur lång tid det tar innan dom få feber o hon svarade att innan kvällen/natten om han få det.
Det vaccinet som dom få vid 18-mån dröjer dock ca 1 v innan dom få feber, om dom få det. Lite OT kanske.
Trodde inte heller att det var ovanligt med feber. Det var därför jag inte reagerade förra gången. Men läkaren såg uppriktigt förvånad ut när jag sade att han fått feber förra gången. Ska tilläggas att vi har en mycket erfaren BVC-läkare som själv är småbarnsförälder.