• sagasofie

tvätta bort sunklukt med ättika

Hej!

Hittade en tråd där det står att  ättika ska ta bort sunklukt från handdukar. Tänkte prova detta nu men hittade bara ättikssprit i skåpet. Är det samma sak som ättika?
    tacksam om någon vet? 

• Svar på tråden tvätta bort sunklukt med ättika
  • saran

Ja visst det går utmärkt häll en skvätt i sköljmedelsfacket. Jag har alltid en skvätt ättika i tvätt istället för sköljmedel.

• Pickeli

Ja! Det är samma sak fast utspätt. Så du får ta på lite extra.

Google it!
  • Pickeli
    saran skrev 2010-08-18 09:05:00 följande:
    Ja visst det går utmärkt häll en skvätt i sköljmedelsfacket. Jag har alltid en skvätt ättika i tvätt istället för sköljmedel.
    Blir det inte kvar någon doft av ättika i kläderna då? Dessutom är ju ättika blekande väl? inte så bra på mörka kläder?
    Google it!
  • sagasofie

tack för hjälpen!

Ska jag ta i tvättmedel som vanligt också? el ska jag bara ta ättikan?

• sagasofie
    saran skrev 2010-08-18 09:05:00 följande:
    Har du tvättmedel i också som vanligt?
  • Pickeli
    sagasofie skrev 2010-08-18 09:11:48 följande:
    Har du tvättmedel i också som vanligt?
    jag gissar på ja, eftersom det står att hon alltid har ättika iställe för sköljmedel. Och jag tror inte att hon annars skulle tvätta sina kläder i bara sköljmedel.
    Google it!
  • saran

Nej det blir ingen ättiksdoft, luktar bara fräscht, jag har inte märkt någon blekeffekt av ättika. Jag tvättar som vanligt med tvättmedel och med ättika som "sköljmedel"

Svar på tråden tvätta bort sunklukt med ättika