• Gila

Ont på höger sida,långt ner i magen, v 19

I ca 1 ½ vecka har jag haft ont på höger sida ganska långt ner i magen. Var inne hos bm och hon klämde och kände men trodde att de berodde på min foglossning(som sitter mycket i ljumskarna). Var sen till läkare pga annat och frågade då men de enda dom sa va att om jag får superont så måste jag åka in då de kan vara blindtarmen..

Det gör inte ont konstant men 3/4 av dagen i princip, ibland kommer de en huggande smärta men mestadels gör den "bara ont". Får då o då svårt att stå och gå helt upprätt och skönast är om jag står lite lutad snett framåt åt höger. Känns som att de onda liksom släpper då..
    Har fått för mig att det är något tryck mot typ urinblåsan då jag känner att jag inte får ut allt kiss då jag går på toaletten. De senaste dagarna har mitt urin börjat lukta starkt och lite illa...

Nån som känner igen sig eller har ideér på vad de kan vara?!

• Svar på tråden Ont på höger sida,långt ner i magen, v 19
  • evani

Ring din BM o be o få komma o kolla o lämna urinprov för att kolla urinvägsinfektion.

Linnéa föddes 090127
  • september0809

urinvägsinfektion eller så dricker du för lite med tanke på din urin!be bm ta ett uvi test på dig

• Gila

Dom kollade urinet när jag var där för 1 ½ vecka sedan.. Det var visserligen när jag precis börjat få ont så kanske syntes inget då... Får ringa igen men de känns som att dom inte tar de på allvar.. "Det är jobbigt att vara gravid" typ. Men man ska väl inte behöva gå runt o ha ont jämt...

• september0809

men kan du inte ringa vanliga vc då?annars om du inte får hjälp och stöd så vänder du ig till akuten ikväll!!!

• Viggo 090730

Har letat och letat om det är någon som känner lika som mig. Nu idag har jag känt av nå "ont" långt ner i magen på just höger sida... Tänkte först att det bara hugg till i äggstockarna somd et gör ibland. Men smärtan håller i sig en stund och känns obehaglig... Kan det vara så du känner? Blir lite orolig, men har suttit och läst igenom lite här nu för att se om någon känt av lika som mig... Men tycker smärtan som kommer just sitter vid äggstockarna?

♥ (¯`°?.¸ ♥ Viggo 090730 + Lillebror 110112 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Liten måne

Jag fick veta att mitt ont som börjar i mitten av tjejmagen och går upp en bit på höger sida antingen är ligamenten eller så är det moderkakan som värker (vilket tydligen inte alls var farligt men det gör skitont). Så om moderkakan sitter fram så kan det vara det. Annars så misstänkte läkaren att det kunde vara uvi men jag hade precis gjort ett test som var negativt så det ska vara någon av de första två alternativen för min del.

• Hanna36

Runt v. 20 sker en stor tillväxt av fostret, och det betyder att även livmodern växer mkt. Det kan drå i ligamenten som håller uppe livmodern, och det kan göra rejält ont!

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Barret08

Det kanske är en cysta? Jag är gravid i vecka 7 och när jag var på tidigt vul sa min läkare att jag har en "graviditetscysta" på höger sida (jag antar på högra äggstocken). Den skulle  tydligen kunna spänna och göra lite ont.  Det känns när jag rör mig ibland och när jag ligger på mage.
    Men hon sa att det inte var farlig.
    Tycker att du ska kolla med en läkare.

Svar på tråden Ont på höger sida,långt ner i magen, v 19