Indianica skrev 2010-08-18 12:06:47 följande:
P.ops är vind- och vattentäta. Kanske inte klarra ösregn, men vi har inte haft regnjacka senaste två åren dottern haft sin
Jag älskar
Po.ps skaljacka, men tycker Nanooks är mycket snyggare ju! Hur är Nanooks skaljacka, behöver man komplettera med regnjacka eller klarar man sig utan även vid värre regn?
Jag funderar nämligen på Nanooks skalis i år för jag tycker de är grymt fina
Enda nackdelarna med P.ops skaljacka tycker jag är dessa: Många andra på förskolan har dem = lätt att ta fel för dottern. Nanooks är snyggare! Dessutom vet jag att också många andra har problem med slitningar på P.ops reflexer, de nöts alltså och blir fula! Trist!
P.ops skalbyxor har vi inte testat. Men om barnet inte är så rörligt ska de vara bra, annars är de tydligen inte så slitstarka, för de har inga extra förstärkningar på t ex knän. Men till dottern har jag köpt Everests skalbyxa istället, som verkar likvärdig med P.ops.
Angående Didrikssons skaljacka kan jag bara tala för egen del. Barnen har haft Didrikssons overaller och jag tycker som Du TS: De blev stela och otäcka!!! Men jag tror fodret förvärrade det hela för jag själv har köpt en skaljacka och älskar den. Inga skaljackor är ju mjuka, men den här är absolut inte otäckt stel på ngt vis, men håller väta och vind borta bra!
Vi har Nanooks skalset. Vi är jättenöjda och har inte behövts komplettera med andra regnkläder. Döttrarna har varit i ösregn och även hoppat och suttit i vattenpölar. Passa på och köp på rea nu. En del har snål rea så 30% rabatt ska du ha tycker jag. Googla på Nanook. Lycka till!