• Sandie12

Bästa skaljackan o byxorna till 3-4 åring?!

Tjena!
    Vi har tidigare haft Nanooks skaljacka o byxor, grymt bra var dem! Älskar dem, men lite trist att köpa exakt likadana i år igen, de har inte ändrat färger eller nåt så känns lite trist OM ÄN de är toppenbra!
    Hur är Polarn o Pyrets skalisar o finns det andra märken i samma kvalitet som Ni kan rekomendera? Tips emotages tacksamt!! :)

Fashion baby 2007- baby got style!
  • Svar på tråden Bästa skaljackan o byxorna till 3-4 åring?!
  • Sandie12

Tack för tipsen, Didrikssons gillar jag inte så mkt hade en overall i det en gång, stenhård då det blev kallt o svår o få på.
    Vet ni om POP e vattentäta o vindtäta med? Det är nanooks. :)  

• alvide

Det kommer en jättefin grön skaljacka från Nanook/Isbjörn. Så lite ändringar blir det.

• Indianica

P.ops är vind- och vattentäta. Kanske inte klarra ösregn, men vi har inte haft regnjacka senaste två åren dottern haft sin

Jag älskar Po.ps  skaljacka, men tycker Nanooks är mycket snyggare ju! Hur är Nanooks skaljacka, behöver man komplettera med regnjacka eller klarar man sig utan även vid värre regn?

Jag funderar nämligen på Nanooks skalis i år för jag tycker de är grymt fina

Enda nackdelarna med P.ops skaljacka tycker jag är dessa: Många andra på förskolan har dem = lätt att ta fel för dottern. Nanooks är snyggare! Dessutom vet jag att också många andra har problem med slitningar på P.ops reflexer, de nöts alltså och blir fula! Trist!

P.ops skalbyxor har vi inte testat. Men om barnet inte är så rörligt ska de vara bra, annars är de tydligen inte så slitstarka, för de har inga extra förstärkningar på t ex knän. Men till dottern har jag köpt Everests skalbyxa istället, som verkar likvärdig med P.ops.

Angående Didrikssons skaljacka kan jag bara tala för egen del. Barnen har haft Didrikssons overaller och jag tycker som Du TS: De blev stela och otäcka!!! Men jag tror fodret förvärrade det hela för jag själv har köpt en skaljacka och älskar den. Inga skaljackor är ju mjuka, men den här är absolut inte otäckt stel på ngt vis, men håller väta och vind borta bra!

• alvide
    Indianica skrev 2010-08-18 12:06:47 följande:
    P.ops är vind- och vattentäta. Kanske inte klarra ösregn, men vi har inte haft regnjacka senaste två åren dottern haft sin

Jag älskar Po.ps  skaljacka, men tycker Nanooks är mycket snyggare ju! Hur är Nanooks skaljacka, behöver man komplettera med regnjacka eller klarar man sig utan även vid värre regn?

Jag funderar nämligen på Nanooks skalis i år för jag tycker de är grymt fina

Enda nackdelarna med P.ops skaljacka tycker jag är dessa: Många andra på förskolan har dem = lätt att ta fel för dottern. Nanooks är snyggare! Dessutom vet jag att också många andra har problem med slitningar på P.ops reflexer, de nöts alltså och blir fula! Trist!

P.ops skalbyxor har vi inte testat. Men om barnet inte är så rörligt ska de vara bra, annars är de tydligen inte så slitstarka, för de har inga extra förstärkningar på t ex knän. Men till dottern har jag köpt Everests skalbyxa istället, som verkar likvärdig med P.ops.

Angående Didrikssons skaljacka kan jag bara tala för egen del. Barnen har haft Didrikssons overaller och jag tycker som Du TS: De blev stela och otäcka!!! Men jag tror fodret förvärrade det hela för jag själv har köpt en skaljacka och älskar den. Inga skaljackor är ju mjuka, men den här är absolut inte otäckt stel på ngt vis, men håller väta och vind borta bra!
    Vi har Nanooks skalset. Vi är jättenöjda och har inte behövts komplettera med andra regnkläder. Döttrarna har varit i ösregn och även hoppat och suttit i vattenpölar. Passa på och köp på rea nu. En del har snål rea så 30% rabatt ska du ha tycker jag. Googla på Nanook. Lycka till!
  • HEH

Vi har haft lindex FIX, tycker de har vart super, har köpt fleece som tillhör. Kan verkligen rekomendera!

Denna gång har det inhandlas Didriksons, den är mer vattenavvisande.

• Indianica

Oj, det verkar som att denna tråd fått fart på försäljningen :-/ Dotterns storlek som fanns kvar i vissa butiker i går kväll är plötsligt slut!!

• Indianica

Skulle ju tillägga att Everests skalbyxa funkade superbra till min lugna dotter. Jag köpte förra året de röda som matchade dotterns röda P.op skaljacka och de höll sig fina hela säsongen och stod emot väta fint. De kostade 149 kr och P.ops variant kostar ju typ 600 kr. Till sonen köper jag dock dyrare skalbyxor med knäförstärkningar då han nöter så hårt på knäna.

Kan också tillägga att Nanook bytt namn till Isbjörn eller Nanook/Isbjörn, så man kan googla på det också, men Isbjörn är ju den nyaste kollektionen så den reas inte ut (så vitt jag vet).

• Sandie12

Åh vad kul med alla tips o åsikter!! tack så mycket, det är fasen en djungel med skalkläder tycker jag!

Håller med om att det är jobbigt då alla ungar ha likadana, PoP är typ standard här där vi bor verkar det som. :/ Funderar på den rutiga i sf den är det nog inte lika många som har?! Hm....

En grön nanook säger Ni? Var var var??? Vad nice, jag älskar deras kvalitet, sinnessjukt bra outdoorgrejer!!!!! Våran son har haft sin jacka med en RL fleece under på vintern o varit så varm o torr så trots snölek. Dock e skalbyxorna svåra för honom o få på själv, i af förra året då han var två drygt...

Fix har jag typ ingen erfarenhet av, visste inte att de hade skalkläder ens! :)

• ehl

hej
    jag har 2 killar som är riktiga slitvargar med sina kläder. Storebror har börjat skolan och lillebror går på uroskur förskola.
    Vi har haft pop skal och vinterkläder i flera år men de har max hållt en säsong (okt - mars). Sedan testade vi nanook och de går till och med i arv !!
    Kusinen har precis ärvt ett par skalbyxor som bägge mina killar har haft.
    I vintras testade vi fix termobyxor och de höll nästan hela säsongen. Funderade allvarligt på att spara 7åringens för att ge honom när han gifter sig. Det var bara trådar kvar på knän och rumpa.
    Jag måste även tipsa om gneis utekläder som är jämförbara i hållbarhet med nanook. Vi har anmält oss som testfamilj för deras kläder.
    Kolla tradera för nanook och gneiskläder.

• Indianica
    ehl skrev 2010-08-19 10:50:27 följande:
    hej
    jag har 2 killar som är riktiga slitvargar med sina kläder. Storebror har börjat skolan och lillebror går på uroskur förskola.
    Vi har haft pop skal och vinterkläder i flera år men de har max hållt en säsong (okt - mars). Sedan testade vi nanook och de går till och med i arv !!
    Kusinen har precis ärvt ett par skalbyxor som bägge mina killar har haft.
    I vintras testade vi fix termobyxor och de höll nästan hela säsongen. Funderade allvarligt på att spara 7åringens för att ge honom när han gifter sig. Det var bara trådar kvar på knän och rumpa.
    Jag måste även tipsa om gneis utekläder som är jämförbara i hållbarhet med nanook. Vi har anmält oss som testfamilj för deras kläder.
    Kolla tradera för nanook och gneiskläder.
    Jag har precis köpt Nanooks byxor "Trapper pant" till sonen, de funkar tydligen både som en allroundbyxa mot väta och vind etc, är tydligen inte bara en skalbyxa alltså. De var ju rätt dyra (drygt 600 kr) men om de kanske till och med kan ärvas är de ju ändå ett bra kap då jag avskyr hål på byxorna och att ständigt köpa nytt! Ska bli spännande att testa dem, har också hört gott om Gneis.
  • Sandie12

Men åh håller pops bara en säsong...lite snålt om man vill spara till syskon eller sälja?? Då är ju Nanook värda de extra pengarna de kostar i sf? Mer erfarenhet av POP med tanke på hållbarhet?

• alvide
    Indianica skrev 2010-08-19 11:53:03 följande:
    Jag har precis köpt Nanooks byxor "Trapper pant" till sonen, de funkar tydligen både som en allroundbyxa mot väta och vind etc, är tydligen inte bara en skalbyxa alltså. De var ju rätt dyra (drygt 600 kr) men om de kanske till och med kan ärvas är de ju ändå ett bra kap då jag avskyr hål på byxorna och att ständigt köpa nytt! Ska bli spännande att testa dem, har också hört gott om Gneis.
    Trapperbyxorna är mer som vanliga vandrarbyxor som typ Haglöfs och Fjällräven. Inget att använda som skalbyxa. Vi har trapper i rosa. Väldigt slitstarka byxor.
Svar på tråden Bästa skaljackan o byxorna till 3-4 åring?!