• Anonym (Kaffedraken)

    Lalandia Billund eller Rödby?

    Någon som varit på båda eller känner någon som varit på båda eller haft chans att jämföra dem på något sätt? Eller bara varit på ett men kan skriva ett omdöme i alla fall.

    Billund är ju nyare men Rödby är närmare, billigare och kanske lika bra. Vilket ska man åka till? Hjälp!!!

  • Svar på tråden Lalandia Billund eller Rödby?
  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan inte hjälpa dej så mycket.
    Men vi kommer åka till Rödby om en vecka, varför det blev just där vet jag inte

    Jag kan återkomma med vad jag tyckte, när ska ni åka?


  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har varit på båda ställena, dock bara billund med barn!

    Med små barn (kanske under 4-5 år iaf) så skulle jag valt rödby, mycket bättre pooler för de små och bättre hörner att sitta i när man inte är i vattnet. Däremot om man har äldre barn (över kanske 10) så skulle jag valt billund, mer fartfyllda saker att göra. Åldern där emellan så spelar det nog inte så stor roll vilket ställe man tycker är roligast.


    Alvin 081114 och Alice 100807
  • Anonym (Kaffedraken)
    Lantani skrev 2010-08-18 14:32:34 följande:
    Jag har varit på båda ställena, dock bara billund med barn!

    Med små barn (kanske under 4-5 år iaf) så skulle jag valt rödby, mycket bättre pooler för de små och bättre hörner att sitta i när man inte är i vattnet. Däremot om man har äldre barn (över kanske 10) så skulle jag valt billund, mer fartfyllda saker att göra. Åldern där emellan så spelar det nog inte så stor roll vilket ställe man tycker är roligast.
    Låter bra! Då verkar svärföräldrarna ha valt "rätt" för oss
  • Anonym (Kaffedraken)

    Lantani: Vi har en femåring och en knappt ettåring så då kanske Rödby är bäst.

    Har dock fribiljetter till Legoland vilket talar lite för Billund. Frågan är ju lite om vi vill betala så mycket extra för det (bensin, broavgift och dyrare boende).

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hemkommen efter fyra dagar på Lalandia i Rödby.
    Barnen tyckte det var jätteskoj och fyra dagar var perfekt.
    Har också en son på fem år som skulle vilja åka på Legoland men vi har sagt att det får vänta tills han blir några år äldre.
    Hade vi stannat mer än fyra dagar hade vi kanske fått hitta på något annat utanför Lalandia.


  • Anonym (Kaffedraken)
    L i n n skrev 2010-08-30 10:48:53 följande:
    Hemkommen efter fyra dagar på Lalandia i Rödby.
    Barnen tyckte det var jätteskoj och fyra dagar var perfekt.
    Har också en son på fem år som skulle vilja åka på Legoland men vi har sagt att det får vänta tills han blir några år äldre.
    Hade vi stannat mer än fyra dagar hade vi kanske fått hitta på något annat utanför Lalandia.
    Vad roligt att du rapporterade igen och att ni hade en lyckad resa. Nu har min man blivit lite sjuk så det blir inget Lalandia för oss just nu men längre fram lär det nog bli. Verkar som om folk har kul där!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har bara varit på Lalandia i Billund. Vi var där förra sommare o denna sommaren o längtar tillbaks igen I år var barnen 5,5 o 2,5 o båda hade jätteskoj både på Lalandia o Legoland.


    Nala 030620, Wiktor 050224, Arvid 080116
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi var i Rödby i somras med vår 1,5 åring och det var toppen! Stugan var jättefin och fräsh och på väg till bad och leklandet fanns en stor hage med getter som han älskade att springa runt i. Badet var också väldigt bra med olika vattenruchkanor och 2st pooler för de små.

Svar på tråden Lalandia Billund eller Rödby?