• Emeliee

Acta Graco Autobaby 2 med bas i mitten bak på Opel Vectra kombi?

Vi har förberett och monterat in babyskyddet i vår Opel Vectra kombi (2009) och satt stolen i mitten bak.
    Stora sonen sitter på ena sidan bak i sin bältesstol och vi satte babyskyddet i mitten bak och tyckte att det blev ju jättebra Flört.
    Har plötsligt blivit så osäker på om detta är OK på grund av den "upphöjning" som är på golvet i mitten bak i bilen, stödbenet vilar bra på upphöjningen och där finns trepunktsbälte.
    Enligt bruksanvisningen för stolen ska det vara OK med denna placering men jag blev ändå osäker.
    Är det OK att montera denna stol med bas i mitten bak?
    Vart kan jag vända mig för besked (om ingen här vet svaret), hos återförsäljaren där jag köpte stolen?

♥ Milton 061205 ♥ -- ♥ BF 100903 ♥ -- mrsojvindsson.blogg.se
  • Svar på tråden Acta Graco Autobaby 2 med bas i mitten bak på Opel Vectra kombi?
  • Klaraah

Vet inte var du bor. På Barnsäkerhetsbutiken i Stockholm kan de allt.

• Emeliee
    Klaraah skrev 2010-08-18 18:19:44 följande:
    Vet inte var du bor. På Barnsäkerhetsbutiken i Stockholm kan de allt.
    Äsch, bor i Skåne Flört
  • Emeliee
    Joico skrev 2010-08-18 19:40:03 följande:
    Instruktionsboken...?
    Jo....den har jag, enligt den ska den kunna monteras i mitten bak på vår bil.
    Dock är ju stolen äldre än bilen så jag vet ju inte om bilmodellen ändrats eller så.
    Blev mest osäker just på grund av den där kanten/upphöjningen som är just i mitten, annars ska ju den placeringern inte vara några problem...
  • Joico
    Emeliee skrev 2010-08-18 19:43:46 följande:
    Jo....den har jag, enligt den ska den kunna monteras i mitten bak på vår bil.
    Dock är ju stolen äldre än bilen så jag vet ju inte om bilmodellen ändrats eller så.
    Blev mest osäker just på grund av den där kanten/upphöjningen som är just i mitten, annars ska ju den placeringern inte vara några problem...
    Hur går det ihop...? Instruktionsboken säger att det är OK, fast instruktionsboken skrev innan bilen fanns? Obestämd
    I övrigt så har typ alla personbilar en kardantunnel, så det är troligen inga problem.
  • 2små2stora

det är inga problem med att ha den i mitten bak. Alla bilar utom det stora minibussarna har den upphöjningen. 

~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
  • Emeliee
    Joico skrev 2010-08-18 19:55:40 följande:
    Hur går det ihop...? Instruktionsboken säger att det är OK, fast instruktionsboken skrev innan bilen fanns? Obestämd
    I övrigt så har typ alla personbilar en kardantunnel, så det är troligen inga problem.
    Vår bil är från 2009, stolen från 2006.
    Jag vet ju inte vad som ändrats på vår bilmodell sedan år 2006, det som skrevs då kanske inte gäller längre (vad vet jag).

Hursomhelst så verkar det ju vara OK och den sitter bra där den sitter så vi kör på det.
    Tack för svaren...
  • 2små2stora
    Emeliee skrev 2010-08-20 13:03:56 följande:
    Vår bil är från 2009, stolen från 2006.
    Jag vet ju inte vad som ändrats på vår bilmodell sedan år 2006, det som skrevs då kanske inte gäller längre (vad vet jag).

Hursomhelst så verkar det ju vara OK och den sitter bra där den sitter så vi kör på det.
    Tack för svaren...
    Stödbenen ser lika ut på nya modeller av acta Graco så det är ingen skillnad.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07 Lillknorr BF 6/10~~
Svar på tråden Acta Graco Autobaby 2 med bas i mitten bak på Opel Vectra kombi?