• Anonym (Pricken)

Du med pormaskar och/eller finnar. vad gör du just nu för att få finare hy? vad har du testat innan?

Jag har tidigare testat  hudterapeutmärken (Md och dermalogica), jag har varit hos hudläkare men blivit gravid och inte kunnat använda det tillräckligt för att se resultat, försöker nu bli gravid igen och kan därför inte testa igen, och naturlig hudvård med oljtvätt tex och massa andra märken som tex Nivea och sånt och receptfria grejer från apoteket.

Ingenting har fungerat! Har massor, massor av pormaskar och enstaka finnar och allt jag provat har bara gjort det värre och värre. Har även gjort behandlingar såsom micropeeling och kemisk peeling och är rätt övertygad om att dessa har hjälp till att förstöra min hy. Det sista jag provade innan det jag gör nu var att helt enkelt låta huden vara men det fungerade inte alls.

Nu provar jag med aspirinmask och honungstvätt och hoppas på att det ska hjälpa. Med bara honung blir det bättre men inte bra.

Vad använder ni nu? vad har ni testat innan? Tänkte vi kunde tipsa och stötta varandra i strävan mot fin hy.

(solskenshistorier är sjävklart även mkt välkomna!)

• Svar på tråden Du med pormaskar och/eller finnar. vad gör du just nu för att få finare hy? vad har du testat innan?
  • Anonym

Jag kör med flytande honung blandat med bikarbonat.
    Det tycker min hy verkligen om, den blir som en bebisrumpa.

• Anonym (Pricken)

jag råkade visst vara icke-anonym nyss (klantigt!). Har bett att få det bortplockat och anmälde ditt inlägg också eftersom det citerar mitt icke-anonyma inlägg, så du inte undrar varför det tas bort.

Aha, sånna har jag också haft men tycker att dom lksom kommer upp nu med aspirinmasken. Har inte testat den så länge, 2v bara, men jag tycker det känns riktigt bra!

Hur ofta gör du bikarbonat+honung? vad gör du därimellan om något?

• Anonym
    Anonym (Pricken) skrev 2010-08-18 20:34:15 följande:
    jag råkade visst vara icke-anonym nyss (klantigt!). Har bett att få det bortplockat och anmälde ditt inlägg också eftersom det citerar mitt icke-anonyma inlägg, så du inte undrar varför det tas bort.

Aha, sånna har jag också haft men tycker att dom lksom kommer upp nu med aspirinmasken. Har inte testat den så länge, 2v bara, men jag tycker det känns riktigt bra!

Hur ofta gör du bikarbonat+honung? vad gör du därimellan om något?
    Okej =)

På sommaren räcker det bra med honung och bikarbonat, det blir ungefär en gång i veckan.
    På vintern räcker det inte så då brukar jag göra OCM med. Ungefär en gång i veckan det med så det blir två behandlingar i veckan.

På sommaren kan jag inte använda olja, då blir min hy helt bananas. Det blir alldeles för fett när det är varmt.
  • Anonym

Äter du mkt kolhydrater dvs pasta, bröd, ris & dylikt???? Det brukar annars vara ett bra sätt & få finare hud, att då sluta äta det.

• Anonym (Pricken)
    Anonym skrev 2010-08-18 20:38:38 följande:
    Okej =)

På sommaren räcker det bra med honung och bikarbonat, det blir ungefär en gång i veckan.
    På vintern räcker det inte så då brukar jag göra OCM med. Ungefär en gång i veckan det med så det blir två behandlingar i veckan.

På sommaren kan jag inte använda olja, då blir min hy helt bananas. Det blir alldeles för fett när det är varmt.
    Ok, OCM fungerade inte alls för mig tyvärr. Är du helt nöjd med din hy nu? (blir very avundssjuk då!)
  • Anonym (Pricken)
    Anonym skrev 2010-08-18 20:44:59 följande:
    Äter du mkt kolhydrater dvs pasta, bröd, ris & dylikt???? Det brukar annars vara ett bra sätt & få finare hud, att då sluta äta det.
    Jag har LCHFat tidigare, gjorde ingen skillnad.
  • TereseA
    Anonym skrev 2010-08-18 20:23:40 följande:
    Jag kör med flytande honung blandat med bikarbonat.
    Det tycker min hy verkligen om, den blir som en bebisrumpa.
    hur mycket av varje tar du då?..hur lång tid får det verka?
    Akiim är mitt liv 071004
  • Anonym
    Anonym (Pricken) skrev 2010-08-18 20:46:05 följande:
    Ok, OCM fungerade inte alls för mig tyvärr. Är du helt nöjd med din hy nu? (blir very avundssjuk då!)
    Har du testat med olika oljor?

Jag får nog tyvärr göra dig avundsjuk då. Min hy har blivit fin och jag är nöjd.
    Fast slarvar jag och struntar i att underhålla den så blir den grinig igen.
  • Anonym
    TereseA skrev 2010-08-18 20:47:08 följande:
    hur mycket av varje tar du då?..hur lång tid får det verka?
    Jag tar typ hälften av varje. En liten hög bikarbonat och sen en klick honung så att det täcker bikarbonaten. Sen skrubbar jag tills det svider. Då blir det bäst.
  • Delfinen

TÄNK PÅ!!
    Om du kör med uttorkande produkter så kommer din hy producera mer och mer talg och fett för att kompensera. Så var varsam med uttorkning! Kompensera alltid med återfuktning.

Grundregler:
    - Rengör morgon & kväll, och alltid återfuktning direkt efter
    - Undvik makeup som inte är mineralmakeup, då annan makeup gärna täpper till porerna
    - Undvik tvål, det är enormt uttorkande
    - Undvik alltför fet mat
    - Undvik stress
    - Peela ansiktet med mild peeling 1gång/vecka, max 2ggr/vecka
    - Mixa inte en massa olika hudvårdsmärken, då produkterna inte är utformade för att passa ihop, och kan motreagera med varann

Älskade lilla tös - 090815
Svar på tråden Du med pormaskar och/eller finnar. vad gör du just nu för att få finare hy? vad har du testat innan?