• lillalorten06

kön vecka 14??

hej

har läst lite att man kan se bebisens kön redan i vecka 14... stämmer det? var på kubtest igår och den barnmorskan blev nästan lite sur för att vi frågade o sa att de va alldeles för tidigt...

lägger in dom 3 bilderna vi fick så kanske någon kan se ngt;)

• Svar på tråden kön vecka 14??
  • Obsessed Feelings

I vecka 14 så är pojkars och flickors kön väldigt lika varandra. Det som ser ut att vara en snopp kan lika gärna utveckla sig till en snippa framöver.

Vad gäller moderkakan så ser det ut som att den ligger i nederkant på bilderna (den ljusare delen).

Lycka till med grav. och förlossning!

***I blame my psychopathic twin***
  • Obsessed Feelings
    lillalorten06 skrev 2010-08-19 04:08:12 följande:
    jag trodde livmodern va de som va uppe på bilderna :P haha där ser man så fel man kan ha ;)
    Jag är inget proffs (än), så du kan lika gärna ha rätt!
    ***I blame my psychopathic twin***
  • Vickan I

Vi fick veta att vi väntade en pojke vid vårt kub i v14. Hon kunde inte lova ngt men det gör dem ju aldrig. Hade hon varit för osäker hade hon inte sagt ngt. Så visst kan man se även om det inte alltid är så lätt kanske. Onödigt av henne att bli sur vilket fall.

• lillalorten06

japp riktigt onödigt... lite speciell människa... går på cura i malmö men bor i trelleborg så jag ska ringa till mvc i trelle så kan jag gå här istället...

• Micki

Jag va på ett UL i v 15 och tyckte det såg ut som en liten snopp som rörde sig,när jag sa detta till BM svara hon-Ja,det ser väldigt misstänkt ut

Förstår inte alls varför hon blev sur Obestämd,klart man är nyfiken på vad som gömmer sig där inne

♥ Amanda ♥
  • Lee78

När det gäller KÖN i v 12-14 så är det könsknöl man letar efter - ingen snopp eller snippa ;)

www.ingender.com är en superbra amerikansk sida. Gå in på FORUM&Blogs uppe till höger och gå sedan på forumsdelen som heter "Ultrasound Gender Prediction".

Amerikanarna verkar inte göra annat än att kolla "nubs" och många är riktigt bra på detta.

Där ser ni även MASSA andra UL-bilder o kan lära er hur man kollar.

För det första MÅSTE barrnet ligga i profil i v 12-14 för att se könet...

Bli medlem (busenkelt), starta en ny tråd i forumet o lägg upp dina bilder....inom några timmar har du flera svar...

• molly 81

Kan berätta om ett vul jag gjorde i vecka 13 för magsmärtor.

Mitt under undersökningen så utbrister läkaren "ser ni vad den lilla killen gör". Bebis drar då upp båda benen och kurar ihop sig och ut sticker det ut en pung-liknanade sak. Läkaren blev röd i ansiktet och började stamma fram "Ehh bebisen, barnet ja ert lilla barn busar visst"

Hennes reaktion var lite konstig kan man tycka. Vet att det är otroligt tidigt att se kön, och vi tycker mest det var en rolig grej från läkarens håll. Nu funderar vi på att kolla på RUL som är om en vecka!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om, men jag vet att jag alltid har rätt!
  • EmmaRoSa

Jag går också på cura i malmö och vi fick reda på könet i v 13 med vår pojke och hon va helt säker hmm undra vem du hade vi hade Britt-Marie och hon sa gladligen till oss i alla fall så nu väntar vi vårt tredje och ska fråga om det går att se denna gången också dock vet jag ju inte om jag får britt-marie denna gången men jag gillar henne skarpt../Emma

• EmmaRoSa
    lillalorten06 skrev 2010-08-25 10:34:25 följande:
    vi hade inte henne... tyvärr...
    aha ok då så nä för hon är bra..be att få byta till henne kanske..
Svar på tråden kön vecka 14??