• LillaMandarin

Kan man ha foglossning på ena sidan bara?

Jag är i vecka 29 och väntar mitt andra barn. Sen vecka 20 har jag haft en brännande och tryckande känsla mot bäckenet men detta var tydligen vanligt om man fött tidigare sa min bm.  Nu börjar troligtvis foglossningen smyga sig på rejält. Det känns som jag sträckt mig i ljumsken och spänner som bara den, ner mot insidan lår. Jag kan inte gå rakt utan mer "haltar". Är detta foglossning som spökar trots att det bara är på ena sidan?
    Att gå upp till jobbet som har 7  trappsteg är ett mindre "helvete" nuförtiden.
  • Svar på tråden Kan man ha foglossning på ena sidan bara?
  • Pickeli

Jag har typ likadant! Det känns som en nerv har kommit i kläm i ena ljumsken, och ju mer jag rör mig desto ondare gör det. Känns som ischias(stavning) som går över hela högra sidan av mitt bäcken/höft.

Ingen aning om vad det är.. Min BM visste inte heller, det första hon sa var blodpropp (!!!!) men då gör det ont hela tiden.

Google it!
  • Lilltindra

Min sitter på ena sidan. Värken går från svanskotan och ut i höger skinka/höft. Har jag legat på rygg en stund så låser det sig helt i höger sida och gör skitont. Jag kan inte tänka mig annat än att det är foglossning.

• LillaMandarin
    Ja fy då hoppas du får ordning på detta...och skönt att hon inte trodde det var någon propp iaf.

Ja mitt sitter i vänster ljumske och strålar ner mot låret, vilket jag tror kan vara foglossning men eftersom jag varit förskonad innan så vet jag ju inte. Sen får jag väldigt ofta sendrag i vaden på nätterna vilket jag aldrig haft innan, men det hör säkert inte hit.
    I förrgår natt så fick jag ett gallstensanfall trots att jag är operead för det också, jag hade sån smärta under höger bröst och i ryggen men det försvann ju efter ett par timmar.

Men tänk va mycket smärta man skall utstå bara för att man är gravid. Men konstigt nog så glöms det bort så fort de små miraklen ligger på magen sen.
  • LillaMandarin

Jaha ischias kan kännas så också...
    Men jag har ju inte ont i själva benet och foten som jag förstått som man bör ha då utan mer upptill.
    Jag skall till mvc imorgon så vi får se vad hon säger då...och om man kan lindra detta på nåt sätt eller bara bita ihop.

• PSMalin

Tycker det låter som en nerv eller något liknande som kommer i kläm.

Jag kan få liknande i båda mina ljumskar ibland och då måste jag stanna upp och viker mig för att inte trilla ihop. Känns väldigt läskigt men det brukar gå över efter nån minut. Men det kan komma tillbaka nästan direkt igen. Går inte att förutspå när det kommer.

• LillaMandarin

Hmm ja jag har det hela tiden, inte så jag inte håller på och trillar ihop utan mer att det gör så ont så jag haltar fram. Det släpper inte på hela tiden...

• Pickeli
    LillaMandarin skrev 2010-08-19 09:36:32 följande:
    Hmm ja jag har det hela tiden, inte så jag inte håller på och trillar ihop utan mer att det gör så ont så jag haltar fram. Det släpper inte på hela tiden...
    Kolla med mvc så det inte är någon blodpropp in the making så att säga..
    Google it!
  • LillaMandarin

Ja jag får höra imorgon. Jag har vart så inne på foglossning och inte äns tanken att det kan vara nåt annat som blodpropp eller ischias.

• LillaMandarin

Idag var jag hos BM och tydligen hade bäbisen redan vänt sig och lagt sig bra så hon trodde inte den kommer vända sig tillbaka igen.Hon blev lite förvånad verkade det som eftersom den låg så fast. Men därav orsaken till att min ljumske gör så ont, den trycker antaglgen på en nerv nu när huvudet pressas ner så. SF låg på 30 vid 29v så den växer på bra oxå.... Skönt.
    Jag vet att det är så individuellt men när brukar de vända sig? Hon blev ju ändå lite förvånad. Min första fixera sig precis innan förlossningen..

• sagofröken

Gammal tråd eller bara lite gammal...? Jag är i v.25 och ena ljumsken har börjat bråka, svårt att sätta fingret exakt på vart det är eftersom det strålar upp i ländryggen, skinkan, höften och ner i låret. Undrade också om det kan vara foglossning när det bara är i ena sidan. Men ser här att ni allihop, liksom jag, verkar ha problemet på HÖGER sida, är det mer troligt att det är ischias då? Hmm, hmm...

• 19Louise87
    sagofröken skrev 2010-09-15 17:22:50 följande:
    Gammal tråd eller bara lite gammal...? Jag är i v.25 och ena ljumsken har börjat bråka, svårt att sätta fingret exakt på vart det är eftersom det strålar upp i ländryggen, skinkan, höften och ner i låret. Undrade också om det kan vara foglossning när det bara är i ena sidan. Men ser här att ni allihop, liksom jag, verkar ha problemet på HÖGER sida, är det mer troligt att det är ischias då? Hmm, hmm...
    Samma här, också problemet på höger sida...min bm trode det var ischias vet inte men ont gör det iaf...
Svar på tråden Kan man ha foglossning på ena sidan bara?