• Tezeen

Behöver hjälp

Hej jag vet inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråden så de fick bli här.

Det är så att jag har starka tankar om att lämna min sambo men till de hela jag har inte ett skit och en dåig lön är de någon som vet om man kan få något bidrag till möbler och sånt som man behöver. Jag har en dotter på 2 år.
    Detta är nog de jobbigaste beslutet jag går och grubblar på jag vill ju bara att allt ska vara bra men tyvärr så tror jag inte de kommer att bli någon förändring.

Tack för att ni orkade läsa och vore glad om någon orkade skriva en liten rad någon som kanske sitter i samma båt.

• Svar på tråden Behöver hjälp
  • La Lola

Möjligen om du måste ha försörjningsstöd.

Men ni delar väl upp möblerna i eran nuvarande bostad vid en ev separation?
    Då behöver man ju bara kompletera sen med sånt man saknar o då är ju Blocket en guldgruva.

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Tezeen

Nej tyvärr så kommer vi inte att göra de då han hade allt innan vi träffades eller fått i precent utav sina föreldrar.

• Ericha

Precis. Vid en separation (om man är sambo) så delas allt som är inköpt för gemensamt bruk (även lägenhet och bil oavsett vem som betalat).

• La Lola
    Tezeen skrev 2010-08-19 08:10:11 följande:
    Nej tyvärr så kommer vi inte att göra de då han hade allt innan vi träffades eller fått i precent utav sina föreldrar.
    Ok....konstigt att göra så tycker jag då.....

Men som sagt, om du måste ha försörjningsstöd kan du ansöka om ett möbelbidrag.
    Men det är ingen jättehög summa det handlar om (vet ej eakt).

I övrigt finns det ingen hjälp att få.
  • Tezeen

Ja men han hade allt innan vi träffades det ända han har fått i precent efter vi flyttat ihop är köksbordet och de fick han av sina föreldrar

• La Lola
    Tezeen skrev 2010-08-19 08:30:11 följande:
    hur mycke ligger bostadsbidrag på ungefär?
    Det beror ju på hur stor bostad du har o din inkomst.......

Räkna på FKs hemsida.
  • Ben10

Usch sitter oxå i valet o kvalet om jag ska lämna min make.
    2 barn o just nu känns det som att den enda anledningen att jag stannar är att jag e rädd att inte klara det själv ekonomiskt.

• Ben10
    Tezeen skrev 2010-08-19 15:44:27 följande:
    Ja jag sitter just nu oxå i den båten.
    Vart bor du?
    Sydligaste skåne
  • mia maria

Jag kan aldrig tänka mig att man skulle få något bidrag till möbler ifall man har en inkomst - hur liten den än må vara!
    Man får helt enkelt spara pengar, o försöka fynda billigt. Kolla Blocket samt loppisar, Myrorna osv.

Bostadsbidraget grundas på hur stor din inkomst är under det aktuella året, samt hur stort ditt boende är.

• Ben10
    Tezeen skrev 2010-08-19 15:44:27 följande:
    Ja jag sitter just nu oxå i den båten.
    Vart bor du?
    Själv då?

Ska kolla på ett litet hus på tis. Ligger i en liten by utanför stan men med bra förbindelser, men blir betydligt billigare än inne i stan iaf. Håll tummarna att det inte skenar iväg med budgivning.....men det gör det säkert.

Just nu bor vi på gård på landet hoppas att maken min klarar att bo kvar själv. Ska inte va några problem om han bara vill
  • Tezeen

Jag bor mellan Borås och Jönköping. Vi bor oxå på en gård på landet nu och skulle absolut inte vilja sätta mig och dottern i en lägenhet men va gör man igentligen när man inte har råd me nått annat.

Svar på tråden Behöver hjälp