• myran82

Vindflecce. Bra eller dåligt? Gärna snabba svar, shopping snart.

Har funderingar på vad för jacka jag ska köpa till sonen ( 4,5 månad) att ha fram till att det är kan vara lagom att börja med flecceoverall.

Jag har kikat runt lite och har fastnat lite för vindfleccejackor men de känns så väldigt tunna, jag vill ju absolut inte att sonen ska bli kall. Fast man kanske lurar sig på det? Är de varma trots att de är tunna?

Vad annars kan ni rekomendera? Jag behöver nog 68 eller 74.

• Svar på tråden Vindflecce. Bra eller dåligt? Gärna snabba svar, shopping snart.
  • Virrpirr

EN Windfleece-jacka till en sån liten vetifasiken om jag hade köpt. De är inte speciellt varma! (inte min från PoP iaf). Tycker det är ett lite halvonödigt plagg faktiskt som vi inte använder mycket.

Då hade jag nog kört en vanlig fleecejacka nu eller nån annan lite tunnare jacka.
     Eller jag hade nog köpt en "lurv" tror jag typ denna:

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=9170734&styleid=9170728&path=3403475;3215210;3232580;4040007

Finns ju liknande hos Molo. Didriksson har också en jättemysig tjockare fleecejacka.

Den här såg ju mysig ut också:

http://www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=8570323&styleid=8570319&path=3403475;3215210;3232580;3454164;111361;3275708

• HugoochVilma

När sonen var i den åldern använde vi jackor i lite olika versioner - även Molos lurv.

Vindfleecen är dock kanon! Den använde vi dock när Hugo blev lite äldre - den är inte kall utan håller värmen jättebra! Vi har POP's vindfleece. Har vi på dagis hela hösten, och när det blir lite kyligare får han skaljackan över.

~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • k girl

En Hugo till här med vindfleece från PoP. Vi har inte använt den jättemycket i sommar, men det blir nog mer nu när det börjar bli höst. Han är ju i och för sig lite större, men det känns som om den är mer lämplig att ha som skydd när det är svalt och regnigt i luften - vi har haft den på honom när vi har varit ut med båten under sommaren t ex. Har han "bara" behövt hållas varm har vi använt en mjukare och tunnare fleecejacka.

• Winglur

Jag tycker att vinbdfleecen är så stel?! Då har jag iförsej bara känt på Fix, POPs kanske är annorlunda?
    Jag hade varma tröjor och vanlig fleece på dottern tills det blev kallt nog för overall.
    Tänk lager-på-lager. :) 

• k girl
    Winglur skrev 2010-08-20 09:13:06 följande:
    Jag tycker att vinbdfleecen är så stel?! Då har jag iförsej bara känt på Fix, POPs kanske är annorlunda?
    Jag hade varma tröjor och vanlig fleece på dottern tills det blev kallt nog för overall.
    Jo, den är ganska stel. Men en vanlig fleece blir ju fuktig vid vattenstänk/regn och det blir inte vindfleecen som är vattenavvisande.
  • HugoochVilma
    Winglur skrev 2010-08-20 09:13:06 följande:
    k girl skrev 2010-08-20 09:22:16 följande:
    Jo, den är ganska stel. Men en vanlig fleece blir ju fuktig vid vattenstänk/regn och det blir inte vindfleecen som är vattenavvisande.
    Jag tycker inte POP's är så stel! Kan kanske bero på att jag köpt begagnad så den har mjuknat lite Flört. Hade KappAhls vindfleece när Hugo var mindre - och den var STEL!
    ~*~*~*~*~*~* Älskade barn du är mig kär ~*~*~*~*~*~*~
  • Winglur
    k girl skrev 2010-08-20 09:22:16 följande:
    Det är sant, men  andra sidan kanske en 4,5 månaders inte är ute och leker på samma sätt som en 2 åring...? 
  • k girl
    Winglur skrev 2010-08-20 09:29:58 följande:
    Det är sant, men  andra sidan kanske en 4,5 månaders inte är ute och leker på samma sätt som en 2 åring...? 
    Min son är iofs bara nio månader och varken kryper eller går... Men visst, det beror ju på vad man behöver för funktion. Vi är ute mycket i skog och mark - och en del på sjön - och då är det ju bra med ett plagg som det inte bara blåser igenom eller som blit fuktigt.
  • Winglur
    k girl skrev 2010-08-20 09:45:36 följande:
    Min son är iofs bara nio månader och varken kryper eller går... Men visst, det beror ju på vad man behöver för funktion. Vi är ute mycket i skog och mark - och en del på sjön - och då är det ju bra med ett plagg som det inte bara blåser igenom eller som blit fuktigt.
    Ja det är sant! :)

Min dotter hade inte behövt det då ialf, vi var bara ut i vagnen och sådär vid den åldern. :)
    Sedan när hon blev äldre och vi lekte lite mer ute, (jag lekte och hon satt  på marken)
    så hade hon fleecefodrat regnställ. :) Men då var hon 7-8 månader.  
  • Mynta

Till ett så litet barn hade jag inte köpt en windfleece. Då känns det mer praktiskt med en rymlig munkjacka som man kan ha stickad tröja, body och dylikt under. Lager på lager!

Har en windfleece från PoP till min 2-åring, till honom är den underbar, men till en liten bebis känns den inte så användbar.

• myran82

Det blev en vinterjacka från pop men tyvärr var den alldeles för stor så den lämnas tillbaka och det blir till att fortsätta leta.

• Gladies

Hade en PoP WS-fleece overall till min dotter i den åldern. Växlade den med en PoP manshester overall beroende på väderlek. Overall tycker jag är att föredra när de fortfarande ligger ivagnen. Senare när det blir kallare ligger de ju i åkpåse och med filtar som man kan ta bort när det blir varmare.

Svar på tråden Vindflecce. Bra eller dåligt? Gärna snabba svar, shopping snart.