kan man missa tvillinggraviditet vid tidiga vul och ul?
Ja precis som rubriken låter.
Har gjort ett ul i v. 8 som hon hade väldigt svårt att se på men fick ungefärlig längd på graviditeten.
Sen ett vul i v. 10 men hon kunde inte se alls med vul för min livmoder va för högt upp och stor för tiden. Hon bytte då till vanligt ul men kunde inte se ordentligt med det heller, hon va så osäker p åva hon såg att hon uttryckte sig klumpigt, "jag tror mig se hjärtaktivitet" och så fick hon v. 8 på den dåliga mätning hon gjorde.
Gjorde sen ytterligare ett vul en vecka senare, gick inte se då heller med det och man bytte till ul och hon får ingen bra bild heller men lyckas mäta till 11+3 och det stämmer med det första ul som gjordes och också med chansen när jag kan blivit gravid.
Dock kan de inte förklara varför min livmoder är så stor och ligger så högt redan. Jag känner den tydligt om jag ligger ner och då är jag överviktig. sista dr letade efter en möjlig cysta så jag inte hade de som växte men hittade inget sådan.
Nu undrar jag om man kan missa att det är tvillingar trots så många försök att kolla och mäta?
När jag frågat vis undersökningar har jag bara fått till svar att jag får så dålig bild och de lilla jag kan se är bara en men som sagt bilden är inte bra alls.