• SuperSuf

Tips på inredning till 8-årings pojkrum?

Hej!
    Jag skulle vilja ha lite tips på hur man kan inreda en 8 årig pojks rum?
    Gärna lite bilder och så.
    Jag är helt tom i huvudet, och just nu har han typ en säng, skrivbord och en byrå.
    Vill att han ska få ett fint killrum!

• Svar på tråden Tips på inredning till 8-årings pojkrum?
  • Avelyn

Har inga tips.. men har också en 8 åring kille.. han har inte heller så coolt rum. Kanske någon har förslag ?

• Mammatill2

Sitter i samma sits. Min kille är 6 år och vill inte längre ha bilar på rummet.
    Hjärnsläpp!

• Trio05

Spindelmannen är väl rätt ok. Rita av på overhaedplast och förstora upp på väggen som fond. Sen har du automatiskt färgerna där. Blått och rött mm. Min son har Ikea:s spindel som är ca25 cm stor upp satt på ett spindelnät gjort av silversträng uppe på väggen.Spinn på.

• mamma30

Vi gjorde om våran sons rum då han var 8 år.
    Vi målade väggarna i mörk grå (fondvägg) och en gråblå ljus färg på övriga väggar.
    Sedan köpte vi en loftsäng ifrån IKEA. Den som är silvergrå.
    Vi köpte också ett databord i den färgen som vi ställde under sängen. Under sängen har han också en fotölj.
    Sedan har han en bokhylla som är svart o silvergrå (även den ifrån IKEA).
    Sedan har han en TV.
    Eftersom han är mycket sporttokig så har han hängt upp ishockeymatchtröjor och fotbollströjor.
    Så ser hans rum ut.

Jag tycker man kan få många tips ifrån IKEA.Och sedan behöver det ju inte kosta så mycket att göra om.

• Ylva

Min son som är nio år har lite "rymdtema" i sitt rum. Självlysande stjärnor och planeter i taket, en jättetuff IKEA-lampa som projicerar rymdmotiv i olika lysande färger, raketer mm som hänger i fiskelina i taket, blå väggar, kuddar mm, star wars figurer...
    Jättefint och mysigt tycker både han och vi.

• Heleneced

Min son är åtta och i våras fixade vi iordning hans rum. Vi satte också (som mamma30) grå väggar med en mörkare som fond. Blev jättebra! Alla möbler köpte vi från IKEA så vi kom ganska lindrigt undan och jag tycker att hans rum blev jättefint, det tycker han med. Jag sprang in nu och fotade (han syns nog i sängen, där han ligger i godan ro och sover) Så kolla gärna i mitt bildgalleri!
    Lycka till med fixeriet!

• SuperSuf

Heleneced: De va jättesnyggt!

Svar på tråden Tips på inredning till 8-årings pojkrum?