Spela in en föreläsning?
Har du nått tips på en diktafon eller liknande som är smidig och bra att spela in föreläsningar med?
Har du nått tips på en diktafon eller liknande som är smidig och bra att spela in föreläsningar med?
Har inget tips på någon diktafon, men ger istället tips om att du bör fråga föreläsaren om du får spela in föreläsningen.
Jag har svårt att lära genom att läsa så ska jag klara kurserna måste jag nog spela in.
Ingen annan kommer höra vad jag spelat in och jag kommer ju inte höra något jag redan hört..
Men jag vet att det kan vara känsligt.
Fråga innan i vilket fall som helst.
såg nu att jag skrev lite galet men ni fattar nog vad jag menar (inlägg 2)
Man har rätt att spela in föreläsningar, det är ju så många dyslektiker eller folk med andra svårigheter att ta anteckningar klara sig genom sina utbildningar, men det är givetvis artigt och trevligt att fråga föreläsaren innan.
TS kan du inte spela in i mobilen? Om du har ett större minneskort så borde du ju utan problem kunna spela in på det.
Jag använde min mp3-spelare till att spela in föreläsningar med så man måste inte köpa en speciell diktafon. Inspelningsbara mp3-spelare eller mobiltelefoner fungerar lika bra.
En tjej som jag läste med fick låna en diktafon av skolan och spela in föreläsningarna med. Hon hade dyslexi.
Yeehoo.. Man kunde ställa in inspelningstiden på mobilen!!
så nu kan jag spela in 60 min.
provade spela in barnen som var i ett annat rum och det verkar funka ganska bra.
Lite burkigt ljud men man hör vad som sägs iallafall.