• VitaFrun

Resa på sportlovet? Vart och hur?

Vår familj funderar på att åka utomlands på solsemester på sportlovet (v. 8). Jobbar som lärare så jag kan inte få ledigt annan vecka. Tyvärr är det ju ganska dyrt då... Därför skulle jag vilja ha tips på hur man kan hitta billiga resor med pålitliga researrangörer. Vi reser 2 vuxna och 2 barn.

Vill inte ha för lång restid då det bara är en vecka, så Thailand är nog uteslutet. Men kanske Kanarieöarna eller Kap Verde eller andra förslag...?

Hyfsad standard, barnpool, ev. möjlighet till All Inclusive...

Gärna under 20 000 kr... ;)

Tacksam för alla tips på vart man kan resa och var man letar. :) VF

• Svar på tråden Resa på sportlovet? Vart och hur?
  • Näver

Kanarieöarna, Fuerteventura med Apollo (Landvetter) går på ca 20-25000 men det beror ju på barnens ålder förstås. Vi har varit där och ska dit v8-9. Vi är jättenöjda.

• VitaFrun

Det såg ju härligt ut. Kan du ge tips om bra ort och hotell? VitaFrun

• Näver

Vi ska åka till Las Playitas och bo på deras lägenhetsdel. Där finns det enrums och tvårums lägenheter. De har även en hotell del och egna villor att hyra. Vi har bokat frukostbuffé och middagsbuffé. När 2 vuxna bokar buffé så kostar det 1kr/vecka för barn

Ligger en lite bit utanför större ort. Men lätt att ta sig vidare om man vill.

• VitaFrun

Det ser jättebra ut! Hur är maten? Kan du ge exempel på vad som finns på buffén? Vad finns att göra/se i närheten utanför hotellområdet? VF

• VitaFrun

Glömde: Hur lång transfer från flygplats och hur är vägen. Kurvig? Har skräckminnen från flygbuss på Samos....

• Näver

Det finns inte något speciellt att göra precis utanför området. Man kan promenera till den lilla byn som ligger strax utanför området. Man kan ta en buss till närmsta större by, tar ca 10 min. Där finns lite affärer av olika slag, restauranger m.m På buffén finns det kött fisk pasta potatis efterrätter. Kändes som lite olika tema olika dagar. Det fanns också en barn buffé med pasta strips taco. Men man får ta var man vill :) frukost buffén var som vanlig stor hotell frukost. Det finns några restauranger på ett torg mellan lägenhetsdelen och hotelldelen om man inte vill boka maten. Vi tänkte hyra bil vid hotellet och åka norr över ön och se oss omkring :)

• Näver

Glömde transfern :( Den är helt ok. Tar ca 1 timme om jag inte minns fel. Inga hemska stup är det heller. Jag är LITE höjdrädd men fixade resan galant :) om precis 6 månader är vår familj där

Svar på tråden Resa på sportlovet? Vart och hur?