Anonym (5) skrev 2010-09-05 20:24:14 följande:
Ja, jag har själv inflammerad hornhinna just nu, har varit till ögonläkare. Dom verkar tro det är bakterier jag har. Hur visste dom att du har herpesvirus? Jag känner mig faktiskt sämre av dropparna, ser skitdåligt jag med och ännu sämre nu. Riktigt skrämmande är det, för man vet ju inte hur illa det kan bli, känner mig så deppad!!
Jag tycker absolut du ska försöka prata med någon annan ögonläkare..Tänk också på att om du ser suddigt pga sår/ärr på horninnan så måste det fungera likadant som på övriga kroppen. Det läker och mognar inte på några veckor bara..
kram
De gissade sig fram till att det var just herpes på hur ärren såg ut eller hur infektionen såg ut eller nått. Men de var till en börjam väldigt osäkra på diagnosen. Herpes är både infflammation/infektion och bakterier så jag fick både salva samt ögondroppar, zovirax oxh opnol.
Men det är bra för dig att inflammationen är just nu för vad jag förstod så uppstod mina problem av att jag gått med ett obehandlat öga som då gett ärr.
Jag frågade läkaren om det funkade som ett ärr på kroppen och han svarada att ja det är det det kna bli lite snyggare alltså jag kan se lite klarare men mer verkar det inte bli.
men jag klamrar mig fast vid att det kan bero på salvan. Man kan ju iaf hoppas.
Lycka till, skall du tillbaka till läakren om en vecka eller någopt eller?
Mvh Hannah