• Reglementet

Gravid pillerknaprare

Du får reda på att du är gravid. Det är tidigt i graviditeten. Nu är det så att du äter mediciner som man inte kan äta när man är gravid. Vad gör du? Behåller och är tvungen att sluta äta medicinen, eller gör abort?

*Kommersiellt budskap*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-20 09:24
    Det är en medicin som du inte kan äta när du är gravid. Du upptäcker det tidigt i graviditeten, så fostret är inte påverkat. Om du inte äter denna medicin, kommer du inte må bra. Du kommer inte dö, men du kommer inte fungera normalt.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gravid pillerknaprare
  • Clobberella

Hur ska jag kunna svara på den frågan utan att veta vilken åkomma jag lider av, vad det är för medicin, hur dåligt jag kommer att må om jag slutar med den, om den redan kan ha skadat barnet etc?

• Clobberella

Men för mig är det enkelt oavsett: jag vill inte ha barn, alltså är barnet ett misstag, alltså gör jag abort.

• Reglementet
    Clobberella skrev 2010-08-19 12:37:19 följande:
    Hur ska jag kunna svara på den frågan utan att veta vilken åkomma jag lider av, vad det är för medicin, hur dåligt jag kommer att må om jag slutar med den, om den redan kan ha skadat barnet etc?
    Alltifrån att du inte kommer fungera på ett bra sätt till att du kan dö. Inte att du käkar esberitox dagligen.
    *Kommersiellt budskap*
  • Blossi

Åt mediciner mot min ledsjukdom som jag fick sluta tvärt med. Är nu gravid i v 27 med jämna plågor men det går över så fort barnet är ute och jag kan börja äta mina mediciner igen.

Brist på information skapar spekulation
  • snillis

Det beror ju helt på av vilken orsak man äter medicin och vart annars i livet man befinner sig.
    Om man äter medicin för någon psykisk åkomma tänker jag att man kanske skall komma tillrätta med de problemen innan man skaffar barn medan om man har en kronisk sjukdom så blir ju läget ett annat.

• Rhoda Horswunce

Ingen aning, jag behöver nog lite mer information än så för att kunna rösta.

Reglementet skrev 2010-08-19 12:43:39 följande:
    Alltifrån att du inte kommer fungera på ett bra sätt till att du kan dö. Inte att du käkar esberitox dagligen.
    På vilket sätt kommer jag inte fungera bra? Hur stor är risken att jag dör? På vilket sätt påverkas barnet av medicinen? Hur stor är risken att barnet redan fått allvarliga skador?
  • Lillsnufflan

Jag behåller om det inte är så att medicinen jag redan hunnit stoppa i mig har gett alltför stor risk för fosterskador eller om jag riskerar att dö om jag slutar med min medicin.

Faktum är att jag själv egentligen är beroende av medicin som jag inte får äta under graviditeten och har hållit upp under båda mina graviditeter (slutade redan när vi började försöka). Den ena är min allergimedicin och den kan jag klara mig utan fast jag får gå med konstant hösnuva och rinnande ögon hela våren. Den andra tar jag mot inflammationer i lederna som jag får pga. min kroniska bindvävssjukdom och det är värre. Lederna riskerar att ta långvarig skada och jag får leva med ständig svår värk och har nu i slutet av graviditeten hamnat i rullstol. Men det tycker jag det är värt, utan tvekan!!! Solig

• Miss Cee

Omöjligt att rösta om man inte vet vad det är för medicin och vad man tar den för och vilken effekt den har på foster.

• Zaria

Beror ju på om jag vill ha barnet eller inte. Vill jag det så så slutar jag med mina piller och försöker stå ut, vill jag inte ha barnet så hade jag gjort abort och fortsatt med pillren.

• VirrigaVerna

Är det en medicin som jag är beroende av för min hälsas skull så hade jag varit tvungen att göra en abort.

Många människor behöver man inte parodiera. Det räcker med att citera dem.
  • Blinkaa
    Blossi skrev 2010-08-19 12:48:33 följande:
    Åt mediciner mot min ledsjukdom som jag fick sluta tvärt med. Är nu gravid i v 27 med jämna plågor men det går över så fort barnet är ute och jag kan börja äta mina mediciner igen.
    Lycka till och jag hoppas att allt går bra för dig!
    Carpe Diem
  • Blossi
    Blinkaa skrev 2010-08-24 07:34:45 följande:
    Lycka till och jag hoppas att allt går bra för dig!
    Tack! 
    Nu känns det ändå som att jag ser målet någonstans därframme, även om man får ta en dag i taget. Kram 
    Brist på information skapar spekulation
Svar på tråden Gravid pillerknaprare