• O Z

Ordentligt ont i magen vid kräkning och efteråt.

Idag fick jag ont i magen när jag kräktes. Det kändes som stick eller hugg strax över blygdbenet på båda sidorna och kändes ganska rejält. Magen fick i och för sig arbeta ordentligt under kräkningen då jag inte hade så mycket i magen. Efteråt gick jag och la mig och sov i tre timmar, när jag vaknade hade jag inte lika ont längre, men det kändes fortfarande. Nu blir jag orolig för att det är någonting fel. Smärtan känns även om jag tex hostar. De senaste två dagarna har jag känt av att det växer under hela dagarna då jag har rört på mig mycket, jag har känt mycket mer än jag brukar göra. Kan det ha någon betydelse? Jag kan ju tillägga att jag är i vecka 13 och går in i vecka 14 i morgon.

• Svar på tråden Ordentligt ont i magen vid kräkning och efteråt.
  • VeronicaErik

Jag vet inte om det är samma.
    Men jag hade väldigt väldigt ont efte att jag spydde eftersom jag tog i så mkt.
    Jag spydde sönder mig till sist så jag hade så ont på sidorna av magen så läkarna sjukskrev mig för det och kräkningarna.

Nu har jag fått ont i ligamenten vid början av magen, och kräks jag nu så gör dom rent ut sagt skit ont!

Men prata med barnmorskan om du är orolig... Det ska man göra =)

• Mandelspån

Mina ligament har gjort väldigt ont till och från under graviditeten. De smärtar tex när man hostar. Det är helt normalt då livmodern växer och jag har även haft rejäl träningsvärk i magen från tillväxten. Exakt vad du har vet jag ju inte men det kan vara det iaf. Alltid bra att snacka med BM vid tveksamheter så blir du uppkollad om de misstänker nåt tok.

• O Z
    VeronicaErik skrev 2010-08-20 15:06:34 följande:
    Jag vet inte om det är samma.
    Men jag hade väldigt väldigt ont efte att jag spydde eftersom jag tog i så mkt.
    Jag spydde sönder mig till sist så jag hade så ont på sidorna av magen så läkarna sjukskrev mig för det och kräkningarna.

Nu har jag fått ont i ligamenten vid början av magen, och kräks jag nu så gör dom rent ut sagt skit ont!

Men prata med barnmorskan om du är orolig... Det ska man göra =)
    Det här känns igen. Jag fick faktiskt tag på min barnmorska och hon sa att det var normalt men att jag skulle ta Postafen för att undvika fler kräkningar och gå och lägga mig att vila och ta det lugnt. Så det gjorde jag. Igår. Idag körde jag på som vanligt.
    Det hände ingenting med dig förutom att du fick ont? Jag menar det var aldrig någon risk för barnet och graviditeten? När jag berättade för min mamma tyckte hon att jag skulle ta det lugnt och i så fall sjukskriva mig från jobbet om det fortsatte. Nu käkar jag Postafen istället. 
Svar på tråden Ordentligt ont i magen vid kräkning och efteråt.