• 4mychildren

Kostnad för P-ring

Hej

Jag har fått recpet på p-ring. Årsförbrukning. 4 paket med 3 ringar i varje. Jag undrar hur mycket kostar dom att ta ut på apoteket? Kan man ta ut kanske två paket med 3 ringar först och spara de två resterande paketen på receptet? Eller måste man plocka ut allihopa på en gång? Låter kanske som en dum fråga, men vad gör man inte när man har ont om pengar.

• Svar på tråden Kostnad för P-ring
  • Clobberella

Kostar ca 300 per förpackning. vet inte om man kan ta ut flera paket åt gången, kan ju vara så att de blir för gamla... du kan ju fråga på apoteket.

• 4mychildren

Ok så om jag plockar ut ett paket så sparar dom receptet då på apoteket (e-recept) eftersom jag har tre paket kvar sen efter jag plockat ut det första...? Blöh, glömde ju fråga hos BM idag. Men jag ska höra med dom i morgon på apoteket hur vi gör.

Tack för svaret!

• Clobberella
    4mychildren skrev 2010-08-19 15:41:07 följande:
    Ok så om jag plockar ut ett paket så sparar dom receptet då på apoteket (e-recept) eftersom jag har tre paket kvar sen efter jag plockat ut det första...? Blöh, glömde ju fråga hos BM idag. Men jag ska höra med dom i morgon på apoteket hur vi gör.

Tack för svaret!
    Ja receptet ligger kvar i deras datasystem ett år, så de ser att du har tre uttag kvar nu på receptet.
  • 4mychildren
    Clobberella skrev 2010-08-19 15:50:31 följande:
    Ja receptet ligger kvar i deras datasystem ett år, så de ser att du har tre uttag kvar nu på receptet.
    Härligt! Då vet jag, tack så hemskt mycket för hjälpen!
Svar på tråden Kostnad för P-ring